صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / بازدید معاون وزیر کشور از ربات‌های امدادی دانشگاه آزاد قزوین

بازدید معاون وزیر کشور از ربات‌های امدادی دانشگاه آزاد قزوین

اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از چند ربات و دستگاه امدادگر دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه آتش‌نشانی و همچنین کمک به معلولان بازدید کرد.

اسماعیل نجار سازمان مدیریت بحران

به گزارش کسب و کار نیوز، اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور شب گذشته از چند ربات و دستگاه امدادگر دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه آتش‌نشانی، زمین‌لرزه و همچنین کمک به معلولان بازدید کرد.

مرتضی موسی‌خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین عنوان کرد: ربات امدادگر آتش‌نشان ایندرا با ۱۳۰ کیلو وزن و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه ساخته شده و قادر است در حجم انبوه آتش به اطفای حریق بپردازد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: آمادگی لازم برای نصب گزینه‌های موردنظر سازمان مدیریت بحران بر روی این ربات وجود دارد.

موسی خانی سپس به تشریح خودروی ۲ نفره برقی و دستگاه کمک به معلولان در استخر پرداخت و گفت: وجود مهندسان خبره باعث شده است تا الگوریتم‌های لازم برای طراحی هر نوع ظرفیت‌های امدادی بر روی ربات‌ها فراهم باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین همچنین عنوان کرد: ساخت این ربات‌های کاربردی بعد از حادثه پلاسکو ضرورت پیدا کرد و ایده آن‌ها توسط مهندسان دانشگاه رقم خورد.

موسی‌خانی یادآور شد: در گذشته نیز ساخت ربات‌های فوتبالیست توسط مهندسان دانشگاه آزاد بدون بودجه دولتی شروع شده بود و دانشگاه آزاد در این زمینه پیشرو است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مهارت‌آموزی ۱.۵ میلیون سرباز تاکنون/ ارائه تسهیلات مالی و شغلی به سربازان ماهر

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار محمدجواد زاده‌کمند درباره فعالیت قرارگاه مهارت آموزی سربازان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.