صفحه اصلی / استان ها / بوشهر / اقامتگاه بومگردی جاشک به بهره‌برداری رسید

اقامتگاه بومگردی جاشک به بهره‌برداری رسید

در آیینی با حضور مسئولین شهرستان دیر و مردم روستای جاشک، اقامتگاه بومگردی جدید این روستا به بهره برداری رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز، فرماندار دیر در این آیین گفت: یکی از شاخص ترین ظرفیت های توسعه شهرستان، استفاده از ظرفیت گردشگری به منظور ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی است.

کریم علی حسنی افزود: گنجینه گنبد نمکی جاشک موهبتی است که بایستی ضمن رعایت الزامات زیست محیطی، از همه ظرفیت های آن برای رونق گردشگری و اشتغالزایی در روستاها بهره گرفت.  

وی ضمن تقدیر از حضور فعال مردم جاشک جهت مراقبت از گنبد نمکی افزود: جلب مشارکت سمن ها و مردم محلی و استفاده از آنها به عنوان راهنمای گردشگری و همچنین ارائه خدمات رفاهی لازم در روستا می تواند در تبدیل جاشک به روستای بدون بیکار نقش ویژه ای ایفا کند.

پیش بینی رشد دو برابری آمار ورود گردشگران به جاشک در سال آینده

بخشدار آبدان ضمن تاکید بر ضرورت توجه به مقوله گردشگری گفت: ظرفیت های روستای هدف گردشگری جاشک و پتانسیل ارزشمند گنبد نمکی جاشک می‌تواند نقش مهمی در اشتغالزایی و کاهش بیکاری روستاهای منطقه داشته باشد.

 ابوالحسن گنخکی ادامه داد: در سال جاری بیش از هزار نفر در اقامتگاه های بومگردی روستای جاشک از خدمات اسکان و پذیرایی و نیز راهنمای سفر بهره مند شده اند.

وی ابراز داشت: با توسعه امکانات زیربنایی گردشگری گنبد نمکی جاشک و استقرار امکانات مناسب در این روستا پیش بینی می شود در سال آینده آمار ورود گردشگران به این روستا، رشد دو برابری داشته باشد که این مهم نقش ویژه ای در درآمدزایی و رونق اقتصادی روستا ایفا خواهد کرد.

گسترش امکانات زیرساختی گردشگری در روستای جاشک با استفاده از تسهیلات اعطایی

دهیار روستای جاشک نیز با اشاره به همکاری دستگاه های اجرایی جهت احداث اقامتگاه بومگردی جدید روستا افزود: این اقامتگاه جدید شامل امکانات رفاهی و خدماتی لازم بوده و آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی است.

احسان احدی افزود: در سال آینده با استفاده از تسهیلات اعطایی به دهیاری ها گسترش امکانات زیرساختی گردشگری در روستا تداوم خواهد یافت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اقدامات مقابله با کرونا در بوشهر

اقدامات مقابله با کرونا در بوشهر

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, عبدالله کردگار صبح امروز در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.