صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / اختراع پماد التیام‌بخش سریع زخم‌های سوختگی
اختراع پماد التیام‌بخش سریع زخم‌های سوختگی

به همت محققان دانشگاه ایلام صورت گرفت؛

اختراع پماد التیام‌بخش سریع زخم‌های سوختگی

پژوهشگران دانشگاه ایلام، موفق به اختراع پماد التیام‌بخش زخم‌های سوختگی شدند که نسبت به پمادهای موجود عملکرد و سرعت بهبودی بالاتری دارد.

پماد سوختگی

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر سلمان سلطانی دکترای بافت‌شناسی دانشگاه تهران و کارشناس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ایلام در این خصوص گفت: با توجه به اینکه گیاهان دارویی اساس فارماکولوژی مدرن به حساب می‌آیند، لذا قبل از سنتز مواد دارویی جدید، گیاهان دارویی تنها منبع درمان بیماری‌ها به حساب می‌آمدند.

وی افزود: پس از ایجاد ضایعه در پوست و سایر نسوج، التیام یا ترمیم زخم یک فرآیند بهبودی است و یکی از اهداف علم پزشکی، ترمیم زخم در زمان کوتاه‌تر و با عوارض جانبی کمتر است، لذا کاهش زمان بهبود زخم و کاهش هزینه‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد.

دکتر سلطانی تصریح کرد: هدف از اختراع این پماد، رسیدن به محصولی بود که دارای بالاترین سرعت در ترمیم و کمترین اثرات سو بر روی زخم‌های سوختگی باشد و نسبت به پمادهای موجود عملکرد و سرعت بهبودی بالاتری داشته باشد.

وی اظهار امیدواری کرد با اختراع این محصول در زمینه ارتقای تکنولوژی تولید داروهای داخلی سهیم بوده، بومی سازی را در این زمینه توسعه دهیم و از خروج ارز نیز بکاهیم و از سوی دیگر، پس از کسب مجوزهای وزارت بهداشت، زمینه را برای تولید انبوه محصولات دارویی مؤثر برای بیماران فراهم نمائیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، این پماد مورد تأیید مرکز طب سنتی و گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار گرفته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.