صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / گردشگری مذهبی از کهن‌ترین انواع گردشگری
گردشگری مذهبی از کهن‌ترین انواع گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی عنوان کرد:

گردشگری مذهبی از کهن‌ترین انواع گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: گردشگری‌های بسیاری داریم که گردشگری مذهبی یکی از کهن‌ترین آن‌هاست؛ زیرا در گذشته نیز افراد با توجه به هر مذهبی که در دنیا داشته‌اند بیشتر به مکان‌های مذهبی سفر می‌کردند.

گردشگری مذهبی

به گزارش کسب و کار نیوز، ابوالفضل مکرمی‌فر در نشست بررسی ظرفیت‌های استان خراسان رضوی در حوزه گردشگری حلال که در موزه بزرگ خراسان برگزار شد، گفت: به گردشگری مذهبی کمتر توجه کرده‌ایم؛ در صورتی که این نوع گردشگری در میراث ملموس و ناملموس ظرفیت‌های بسیاری دارد. ۱۴ قرن معماری اسلامی داریم که تمام معماری کشور متاثر از اسلام است و هر یک از آن‌ها از لحاظ خلاقانه بودن بنا و اعتقادی که در تمام این بناها مشهود است، بی‌نظیر است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی بیان کرد: در میراث ناملموس، دیدن آیین‌ها گردشگر خاص خود را می‌طلبد و این آیین‌ها گردشگران خارجی را می‌تواند تحت تاثیر قرار دهد با توجه به این‌که غذای حلال و میزبانی کشورمان نیز زبانزد توریست‌هایی که آمدند، هست.

مکرمی‌فر خاطرنشان کرد: بنیاد شهر‌های اسلامی با مسجد است. ما در کشور با شکوه‌ترین مسجد‌ها را داریم که کمتر به این موارد توجه کرده‌ایم با وجود آن‌که ظرفیت گردشگری دینی ظرفیت بزرگی است.

وی افزود: بسیاری از مسلمانان و غیر مسلمانان علاقه‌مند هستند که به ایران بیایند و از ظرفیت‌های تاریخی، مذهبی و .. .بازدید کنند که باید زمینه‌های ورود آنان به‌ویژه کشورهای مسلمان که کشورهای هدف هستند، را فراهم کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۶ میلیارد جمعیت داریم که یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون گردشگر در دنیا گردش می‌کنند و از این ۶ میلیارد، حدود ۳۰۰ و ۴۰۰ میلیون نفر مسلمان هستند و آنچه از این یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر به ایران می‌آیند، حدود ۶ میلیون گردشگر است و درآمدی که از این گردشگران یعنی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون وارد سبد گردشگری دنیا می‌شود، ۲.۳ تریلیون دلار است و درآمدی که نصیب کشور ما از این گردشگران می‌شود، ۷۰۰ میلیون دلار است که بسیار فاصله داریم تا از این سبد به نفع خودمان در جهت درآمد بهره ببریم.

مکرمی‌فر اشاره کرد: در سال ۹۵ آمار گرشگران پنج میلیون بوده که در حال حاضر به ۶ میلیون افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در مجموع چون داشته‌هایمان زیاد بوده است، به ظرفیت‌هایمان کم توجه کرده‌ایم با وجود آن‌که در  کشورهای دیگر مانند دبی، جاذبه‌ها را ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.