صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ساکاشویلی: اوکراین، کریمه را با عضویت در ناتو تاخت می‌زند
ساکاشویلی: اوکراین، کریمه را با عضویت در ناتو تاخت می‌زند

ساکاشویلی: اوکراین، کریمه را با عضویت در ناتو تاخت می‌زند

رئیس‌جمهوری سابق گرجستان که سابقا فرماندار منطقه اودیسه در اوکراین بوده است، مدعی شد رئیس‌جمهوری کنونی اوکراین در سال ۲۰۱۴ سیاستمداران گرجستانی را از نیت تبادل کریمه در مقابل عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا آگاه کرده بود.

پوروشنکو

به گزارش کسب و کار نیوز، میخائیل ساکاشویلی، رئیس‌جمهوری سابق گرجستان در مصاحبه با دیمیتری گوردون، خبرنگار اوکراینی گفت: من گفت‌وگویی با پترو پوروشنکو داشتم و او به من گفت “شما تقریباً عادت کردید که اوستیای جنوبی و آبخازیا دیگر بخشی از گرجستان نباشد و ما هم باید عادت کنیم که اوکراین دیگر کریمه را نخواهد داشت اما ما آن را با عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو تاخت می‌زنیم.”

در همین حال ساکاشویلی افزود، تا زمانی که درگیری ارضی ادامه داشته باشد، الحاق مجدد شبه جزیره کریمه به روسیه دلیل عدم پیوستن اوکراین به این دو نهاد خواهد بود.

کریمه در مارس ۲۰۱۴ به روسیه ضمیمه شد. ۹۷ درصد از شهروندان این منطقه در رفراندوم منطقه‌ای به الحاق مجدد رای مثبت دادند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفت مساله تعلق ارضی کریمه به لحاظ تاریخی بسته شده است چون مردمان کریمه با پیگیری روند دموکراتیک دوباره به روسیه ملحق شدند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.