صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سازمان ملل: درخواست کیم جونگ اون نشان‌دهنده تاثیر تحریم‌ها علیه کره شمالی است
سازمان ملل: درخواست کیم جونگ اون نشان‌دهنده تاثیر تحریم‌ها علیه کره شمالی است

سازمان ملل: درخواست کیم جونگ اون نشان‌دهنده تاثیر تحریم‌ها علیه کره شمالی است

رییس هیات نظارت سازمان ملل بر تحریم‌ها علیه کره شمالی گفت، این که رهبر کره شمالی در نشست دوم‌اش با رییس جمهور آمریکا در شهر هانوی تنها خواهان برداشته شدن تحریم‌ها علیه کشورش شده نشان می‌دهد این تحریم‌ها تاثیر خود را گذاشته‌اند.

هیو گریفیث

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هیو گریفیث، مقام ارشد سازمان ملل برای نظارت بر تحریم‌ها علیه کره شمالی در مصاحبه‌ای همزمان با انتشار رسمی گزارش جدید هیات نظارتی تحت امر او گفت: پیامی که هشت کارشناس این هیات به رهبر کره شمالی داده‌اند این است: “شورای امنیت جدی بوده و قطعنامه‌های مربوط به تحریم‌های این شورا کاملا صریح هستند”.

گریفیث در ادامه افزود: کاملا مشخص است که مساله تحریم‌ها مشکل شماره یک کیم جونگ اون به منظور دوام آوردن در بلندمدت است، زیرا شما نمی‌توانید برای چندین دهه به شکل غیرقانونی به نقل و انتقال محصولات نفتی یا زغال سنگ با کشتی بپردازید.

این در حالی است که وزارت امور خارجه آمریکا از گزارش اخیر این هیات سازمان ملل که روز سه‌شنبه انتشار یافت استقبال کرده و از همه کشورها خواست تمام و کمال تحریم‌های سازمان ملل را علیه کره شمالی اجرا کنند.

این وزارتخانه عنوان کرد، این تحریم‌ها همچنان باعث ایجاد مانع بر سر راه برنامه‌های غیرقانونی تسلیحات کشتار جمعی این کشور می‌شوند.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ خود به همین منظور گفت: این تحریم‌ها این پیام را می‌دهند که کره شمالی تا زمانی که خلع سلاح هسته‌ای انجام ندهد دچار انزوای اقتصادی و دیپلماتیک خواهد بود.

آخرین قطعنامه تحریم‌ها که از سوی شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی تصویب شد مربوط به دسامبر ۲۰۱۷ می‌شود. این قطعنامه که دهمین قطعنامه تصویب شده علیه کره شمالی بود در واکنش به ادامه برنامه موشکی و هسته‌ای کره شمالی اعمال شده و باعث کاهش شدید واردات محصولات نفتی پالایش شده به کره شمالی شد.

گریفیث خاطر نشان کرد: قطعنامه دسامبر ۲۰۱۷ ، شورای امنیت را متعهد به محدود کردن هرچه بیشتر صادرات مواد نفتی به کره شمالی در صورت دست زدن کره شمالی به یک آزمایش هسته‌ای یا پرتاب یک موشک بالستیک قاره پیمای دیگر یا مشارکت در توسعه یک سیستم موشک بالستیک با چنین بردی کرده است.

وی خاطر نشان کرد: در این قطعنامه یک پیام بسیار صریح به کیم جونگ اون داده شد که از نظر من بسیار مهم است. در این قطعنامه از قبل تصمیم گرفته شده که اگر کره شمالی پرتاب‌های موشکی یا آزمایش‌های هسته‌ای بیشتری انجام دهد محدودیت‌های بیشتری علیه آن اعمال شود.

هیو گریفیث در ادامه صحبت‌هایش به مساله گزارش‌های اخیر با استناد به تصاویر جدید ماهواره‌ای در خصوص از سرگیری برخی فعالیت‌ها در سایت‌های موشکی کره شمالی اشاره کرد.

او که در آوریل آتی دوره پنج ساله‌اش به عنوان هماهنگ کننده هیات نظارت سازمان ملل برای تحریمها علیه کره شمالی به پایان می‌رسد، در این خصوص گفت: انگیزه تحریم‌ها علیه کره شمالی نه به خاطر این فعالیت‌های تدریجی رصد شده از طریق ماهواره‌ها، بلکه باید بر مبنای پروژه‌های بلندمدت اساسی کره شمالی باشد.

او تصریح کرد: مهم‌ترین یافته گزارش‌های جدید درباره کره شمالی این است که کره شمالی از تاسیسات غیرنظامی و زیرساخت‌های غیرنظامی برای ساخت موشک‌هایش و آزمایش آنها استفاده می‌کند.

در گزارش‌ هیات سازمان ملل آمده، رهبران کره شمالی این فعالیت‌های خود را پراکنده ساخته‌اند تا جلوی هرگونه حمله برای “سر بریدن” برنامه های تسلیحاتی این کشور را بگیرند.

گریفیث خاطر نشان کرد: شناسایی سایت‌های کره شمالی به صورت منفرد که در آنها این فعالیت‌ها دیده می‌شود دشوار نیست، بلکه چیزی که دشوار است تعیین حقیقت اصلی و الگوهای بلندمدت و تبعات آنها برای نظام تحریم‌ها علیه کره شمالی و مشخص کردن چرخش کره شمالی به سمت یک مسیر متفاوت است.

گریفیث در ادامه خاطر نشان کرد: برای تحقیق درباره فرار کره شمالی از تحریم‌ها شما باید رد پول‌ها را تعقیب کنید و آسانترین راه برای تعقیب این پول‌ها تحت نظر قرار دادن کشتی‌ها است.

او گفت: این کشتی‌ها از طریق ماهواره قابل رصد بوده و می‌توان با استفاده از اقدامات اطلاعاتی حوزه دریا آنها را ردگیری کرد و زمانی که آنها شناسایی شدند شما می‌توانید واسطه‌ها و حساب‌های بانکی را مشخص کنید.

گریفیث به مورد مربوط به یک کشتی کره شمالی به نام کشتی Wise Honest اشاره کرد که در آوریل ۲۰۱۸ از سوی اندونزی در سواحل این کشور در حین انتقال یک محموله زغال سنگ به ارزش حدود سه میلیون دلار که قرار بود به یک کشتی دیگر منتقل شود توقیف شد.

گریفیث افزود، هیات وی واسطه‌های این اقدام و نحوه جابجایی پول‌ها از جمله از طریق بانک‌های آمریکایی و اندونزیایی را مستند ساخته و فهمیده که دیپلمات‌های کره شمالی انتقال محموله را تسهیل کرده اند.

او تقاضا کرد که این پرونده مورد پیگیری قرار بگیرد تا مشخص شود آیا اندونزی دیپلمات‌های دخیل در این موضوع را اخراج می‌کند یا خیر.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.