صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / درخواست ویتنام برای آزادی دومین مظنون به قتل برادر کیم جونگ اون
درخواست ویتنام برای آزادی دومین مظنون به قتل برادر کیم جونگ اون

درخواست ویتنام برای آزادی دومین مظنون به قتل برادر کیم جونگ اون

با آزادی اولین متهم در پرونده کیم جونگ نام، دولت ویتنام از مالزی درخواست کرد تا دومین زن متهم به قتل برادر ناتنی رهبر کره‌شمالی هم آزاد شود.

متهم دوم پرونده قتل اون

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزیر امور خارجه ویتنام در تماسی تلفنی با صفی‌الدین عبدالله، وزیر امور خارجه مالزی این درخواست را مطرح کرد. براساس بیانیه منتشر شده، وزیر خارجه ویتنام از دادگاه مالزی خواسته است محاکمه‌ای عادلانه برگزار کرده و دوآن تی هواونگ را آزاد کند.

مالزی روز دوشنبه اتهام قتل علیه سیتی آسیه، دیگر متهم پرونده قتل کیم جونگ نام، برادر ناتنی رهبر کره‌شمالی را که اهل اندونزی است، لغو کرد. کیم جونگ نام سال ۲۰۱۷ به علت مسمومیت با ماده سمی وی‌ایکس در فرودگاه کوآلالامپور مرد.  

دادگاه دوآن تی هوانگ از پنج‌شنبه دوباره آغاز می‌شود و انتظار می‌رود به درخواست وکلای متهم از دولت برای لغو اتهام علیه علیه او رسیدگی شود. این دو متهم مدعی شدند که گمان می‌کردند این اقدامات برای یک شو تلویزیونی است.

دادستان‌های مالزی دلیل خاصی برای لغو اتهام قتل علیه سیتی آسیه که دولتش با جدیت برای آزادی او لابی کرد، ارائه نکردند. لابی ویتنام که اخیرا میزبان رهبر کره‌شمالی بوده، برای آزادی هوانگ کمتر بوده است.  

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.