صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / تمهیدات ویژه‌ برای حضور زائران در مشهد
تمهیدات ویژه‌ برای حضور زائران در مشهد

تمهیدات ویژه‌ برای حضور زائران در مشهد

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: 51 پایگاه بین‌ شهری، 25 پایگاه ثابت، 23 پایگاه موقت و دو پایگاه کوهستان، یک ثابت و بوژان را به صورت موقت در ایام نوروز ارائه خدمت خواهند کرد.

مشهد

به گزارش کسب و کار نیوز، اسماعیل بهمن‌آبادی، در نشست خبری طرح‌های امداد و نجات، جوانان و داوطلبان طرح نوروز ۹۸ که در مجتمع فرهنگی آموزشی شهدای امدادگر هلال احمر، برگزار شد عنوان کرد: در ایام نوروز ما خدمت به زائرین را داریم که سال گذشته اعلام شد حدود ۸ میلیون نفر در این ایام در مشهدالرضا حضور داشته‌اند به همین دلیل باید تمهیدات ویژه‌ای را داشته‌باشیم که ۵۱ پایگاه بین‌شهری، ۲۵ پایگاه ثابت، ۲۳ پایگاه موقت و دو پایگاه کوهستان، یک ثابت و بوژان را به صورت موقت در این ایام ارائه خدمت خواهند کرد.

وی افزود: یک بالگرد داریم که علاوه بر اینکه در فواصل مواسلاتی استقرار خواهند داشت اگر حوادثی ایجاد شود توان عملیاتی دارند. این طرح با مشارکت ۶ هزار و ۴۶۸ نفر نیروی عملیاتی اعم از پرسنل، نجات‌گر و داوطلب آماده خدمت‌رسانی هستند. نقشه‌ها و نقاط  جی‌پی‌اس به همراه تلفن‌های مسئولین پست و خود پست‌ها در کلیه پایگاه‌ها هست و همکاری با مرکز کنترل هماهنگی به صورت پیوسته انجام می‌شود.

بهمن‌آبادی با اشاره به اینکه، پایگاه‌های ثابت ما ۵ نفر نجات‌گر دارد، گفت:  که این در این پایگاه‌ها دو نفر نجات‌گر کادر و سه نفر نجاتگر داوطلب در خدمت زائرین خواهند بود و پایگاه‌های موقتمان شامل چهار نفر هستند، یکی از بحث‌های متفاوتی که داریم بحث در راه‌ ماندگان هستند و اگر ماشین توقف و در راه‌مانده‌ای داشته باشد این افراد را پوشش می‌دهند. در کلیه پایگاه‌های ثابت ما به اندازه ده خانوار اجناس و ملزومات امدادی دپو می‌شود که در مواقع حوادث بتوانند ارائه خدمت داشته‌باشند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه وظیفه اصلی اورژانس انتقال مصدومین است ما به عنوان پشتیبان در خدمت همکاران اورژانس هستیم که در صورتی که درخواست کنند، انتقال به آمبولانس‌هایمان داریم ولی کار اصلی ما نجات در جاده است که با ست‌های نجات حرفه‌ای که داریم بتوانیم خدمت کنیم. همکارانمان به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به مردم هستند، دبیرخانه فعال است و اخبار بروز و گزارشات عملیات‌ها داده خواهد شد.

بهمن‌آبادی تاکید کرد: در حوزه امدادونجات جمعیت هلال احمر، تمام معاونین به صورت ۲۴ ساعته در این طرح حضور دارند و من هم دبیر طرح نوروزی ۹۸ هستم. مرکز کنترل هماهنگی به صورت ۲۴ ساعته آماده باش است.

وی افزود: نظارت و ارزیابی امسال علاوه براینکه به صورت کشوری انجام می‌شود، در استان خودمان هم مسئولین در پایگاه‌های مختلف حضور خواهند داشت و نظارت می‌کنند. پایگاه‌های ما با ۶ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲۷ خودروی نجات و ۳۴ خودروی سبک کمکدار که در شعب ما مستقر هستند دو خودرو ارتباطی و ۲۰۲ نجات‌گر روز و ۹۲ نفر در این ۲۲ روز ارائه خدمت خواهند داشت.

دبیر طرح امدادونجات هلال احمر نوروز ۹۸ با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم ما چهارشنبه سوری آخر سال است، گفت: گروه‌های عملیاتی ما در پایگاه‌ها اعم از پایگاه امدادونجات، ساختمان صلح و نمایشگاه، پارک زائر و نخ‌ریسی و ساختمان ده دی استقرار دارند و در صورت نیاز در این شب ارائه خدمت دارند که از ما درخواست سه دستگاه آمبولانس شده و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس که بلافاصله پس از ارائه خدمات چهارشنبه سوری جهت استقرار در حرم مطهر برای پوشش سال نو آماده خواهد شد و در حرم استقرار پیدا خواهد کرد.

بهمن‌آبادی اظهار کرد:نیروهای ما در مواقع سیل، زلزله، کوهستان، به عنوان گرو‌ه‌های ارزیاب و بازدید کننده اولیه سر صحنه حاضر شوند و اگر بتوانند اقدامات عملیاتی انجام دهند شروع به کار می‌کنند و اگر نیاز باشد از مرکز کنترل درخواست کمک خواهند کرد و دستگاه‌های همکار ما، پلیس راهور، اورژانس، راهداری و امداد خودرو هستند که از ۲۵ تا ۱۷ فروردین به مدت ۲۲ روز در کلیه راه‌ها مواسلاتی کشور اجرا خواهد شد.

وی مطرح کرد: ابعادی را ما به عنوان طرح آمایشی تهیه کرده‌ایم، یعنی در یک شعاع ۳۰ تا ۵۰ کیلومتری تمام روستاهای اطراف را رصد کردند ودر پایگاه‌ها داریم که اگر اتفاقی بیفتد پوشش این پایگاه‌های بین شهری را داریم. به عنوان مثال اگر زلزله یا سیلی اتفاق بیفتد به عنوان اولین گروه‌ها اعزام خواهند شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.