چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / نماینده جمهوری‌خواه: داعش به عنوان یک جنبش “قطعا” شکست نخورده است

نماینده جمهوری‌خواه: داعش به عنوان یک جنبش “قطعا” شکست نخورده است

یک نماینده جمهوری‌خواه مجلیس نمایندگان آمریکا اظهار کرد، داعش به عنوان یک جنبش "قطعا" شکست نخورده است.

داعش

به گزارش کسب و کار نیوز، مایک والس، نماینده جمهوری‌خواه آمریکایی به شبکه سی‌ان‌ان گفت، در حالی که دونالد ترامپ، ریس جمهور آمریکا و ارتش این کشور را برای “شکست خلافت داعش” تحسین‌ می‌کند، معتقد است آمریکا باید مبارزه با این گروه را ادامه دهد.

والس اظهار کرد: ما باید به مبارزه عیله داعش ادامه دهیم. داعش به عنوان یک خلافت شکست خورده اما به عنوان یک جنبش نه. این گروه در حال گسترش است و در مناطقی همچون افغانستان رشد می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری هیل، والس این اظهارات را در حالی بیان کرد که ترامپ هفته پیش گفت، داعش در سوریه “۱۰۰ درصد” شکست خورده است اما برخی کارشناسان این گفته ترامپ را به چالش کشیده‌اند.

این نماینده جمهوری‌خواه آمریکایی افزود: اگر ما با این گروه در سوریه و مناطقی مانند کابل و دمشق مبارزه نکنیم، آنان به خانه ما خواهند آمد. ما شاهد بودیم که وقتی اوباما از عراق خارج شد، حملاتی در سراسر اروپا و مناطقی مثل سن برناردینو و اورلاندو صورت گرفت. دلیلی وجود دارد که این حوادث طی دو سال گذشته رخ نداده‌اند زیرا ما در حال مبارزه با آنان بودیم اما حالا نمی‌توانیم دست از این کار بکشیم.

دونالد ترامپ در ماه دسامبر سال گذشته میلادی اظهار کرد، فوراً حدود ۲۰۰۰ نیروی خود را از سوریه خارج می‌کند. او همچنین اعلام کرد که داعش در سوریه شکست خورده است. دولت ترامپ اما در ماه فوریه از این تصمیم عقب نشینی و اعلام کرد که حدود ۴۰۰ نیروی خود را در سوریه حفظ خواهد کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.