صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / نطق ذوالقدر در مورد وضعیت معیشتی کارگران در آستانه سال نو

در مصوبه ساخت و ساز ۶۳ باغ در شهر تهران بازنگری شود

نطق ذوالقدر در مورد وضعیت معیشتی کارگران در آستانه سال نو

سید فاطمه ذوالقدر، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی در مجلس با اشاره به وضعیت معیشتی کارگران گفت: ۹۷ هزار کارگر دارای حقوق معوقه هستند. آقای روحانی! ما اقدام عملیاتی می‌خواهیم. افزایش حقوق و دستمزد و تخصیص بن‌های کارگری باید متناسب با نرخ تورم لحاظ گردد.

سیده فاطمه ذوالقدر نماینده تهران

به گزارش کسب و کار نیوز، سید فاطمه ذوالقدر در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (سه شنبه) ضمن عرض تبریک انتصاب حجت الاسلام رئیسی به ریاست قوه قضائیه گفت: در آستانه سال نو این نکته را متذکر می‌شوم که رویکرد حمایتی سیاستی ضروری است که در قوه مجریه و وزارتخانه‌های آن باید مورد توجه جدی قرار گیرد. بدون تعارف معیشت مردم علی رغم افزایش حجم نقدینگی عقبگرد داشته و روز به روز سفره‌های مردم کوچک‌تر و کوچک‌تر می‌شود. روزی این گرانی‌ها روی یک یا چند قلم کالا بود و خانواده‌ها یارای برنامه ریزی و مقاومت را داشتند اما در برابر شرایط اقتصادی امروز که ارزش حقوق و دستمزد به یک چهارم تنزل یافته نه تنها اقشار ضعیف به زانو درآمده‌اند بلکه طبقه متوسط نیز دچار مشکلات اقتصادی جدی هستند.

نماینده مردم تهران، ری و اسلامشهر در مجلس در ادامه نطق خود در مورد وزارت جهاد کشاورزی و اقتصاد گفت: این دو وزارتخانه مدت‌هاست وعده داده‌اند که سیاست‌های تنظیم بازار را در زمینه کالاهای اساسی مثل گوشت و مرغ به اجرا در بیاورند ولی ما هنوز شاهد نابسامانی در عرصه توزیع هستیم.

وی خطاب به رئیس جمهور تاکید کرد: آقای روحانی در آستانه سال نو چگونه می‌خواهید بر سر سفره هفت سین بنشینید در حالیکه ۹۷ هزار کارگر دارای حقوق معوقه هستند و غم نان آنها را در تنگنا و شرمندگی خانواده قرار داده است؟ بپذیرید که تدبیر شما از نیازهای جامعه فاصله گرفته است. از شما به عنوان نماینده و وکیل مردم عزمی جهادی برای خروج از این شرایط آنگونه که سر سفره‌های مردم رضایت و رفاه اجتماعی آورده شود را طلب می‌کنم. ما اقدامی عملیاتی می‌خواهیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تاکید بر وضعیت بد معیشتی کارگران تصریح کرد: زندگی کارگران باید سامان یابد. حقوق و مطالبات‌شان باید پرداخت شود. افزایش حقوق و دستمزد و تخصیص بن‌های کارگری باید متناسب با نرخ تورم لحاظ گردد.

نماینده مردم تهران در ادامه نطق خود، گفت: انتظار می‌رود در مصوبه‌ای که برای ساخت و ساز ۶۳ باغ در شهر تهران صادر شده است، بازنگری جدی انجام گیرد. تهران امروز نیاز به تنفس دارد. نباید اجازه دهیم حتی یک درخت از این شهر حذف شده و محیط زیست آسیب ببیند. بسیاری از شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح استان تهران و شهرستان‌های اطراف بسیار پایین‌تر از حد استاندارد است. مشکلات حاشیه نشینی، حمل و نقل عمومی، گسترش خطوط متروی اسلامشهر و پردیس، تکمیل بیمارستان و نوسازی مدارس باید در اولویت سال آینده قرار گیرد.

ذوالقدر با اشاره به ردیف بودجه ۹۸ و تصویب آن در مجلس گفت: تلاش‌های بسیاری در این زمینه صورت گرفت که اثرهای ماندگار برای کمک به اقشار ضعیف به حساب می‌آید. از جمله: افزایش مبلغ ۷,۰۰۰ میلیارد تومان به ۸,۴۰۰ میلیارد تومان برای کاهش سطح فقر عمومی که مبلغی از آن به بیمه زنان خودسرپرست و بدسرپرست و همین طور ۳۰۰ میلیارد تومان به تأمین اجتماعی برای بیمه این عزیزان اختصاص داده شد. رویکردهای حمایتی برای تشکیل خانواده و تحقق سیاست‌های تعالی خانواده مثل وام ۳۰ میلیون تومانی ازدواج با بازپرداخت پنج ساله و یک ضامن نیز به تصویب کمیسیون تلفیق رسید.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی در پایان نطق خود وحدت همه قوا را ضروری دانسته و تاکید کرد: همه ما سرنشینان این کشتی هستیم. با پمپاژ تخریب‌های ناروا که روحیه یاس و ناامیدی را در مردم ایجاد می‌کند جای خود را سوراخ نکنیم. مسئولیت اقدامات و عملکردهای خویش با بپذیریم و از پیشگاه ملت شریف به خاطر قصور و کوتاهی‌ها عذرخواهی کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.