چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / مقاوم‌سازی ۴۲ درصد خانه‌های روستایی
مقاوم‌سازی ۴۲ درصد خانه‌های روستایی

مقاوم‌سازی ۴۲ درصد خانه‌های روستایی

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان این‌که تاکنون ۴۲ درصد خانه‌های روستایی مقاوم‌سازی شده است، گفت: در قالب بازسازی تاکنون ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده احداث شده است.

مقاوم سازی روستاها

به گزارش کسب و کار نیوز، عزیزالله مهدیان، امروز ۲۱ اسفند، در حاشیه افتتاح طرح ویژه به‌سازی و نوسازی مسکن روستایی در روستای معصوم آباد خوسف، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۵ میلیون و ۳۷۰ هزار واحد مسکونی وجود دارد که حدود شش میلیون خانوار روستایی در آن ساکن هستند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر حدود ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها نیاز است، افزود: از سال ۱۳۸۴ طرح به‌سازی و نوسازی مسکن روستایی آغاز شده که ۷ درصد خانه‌های روستایی مقاوم و مابقی غیرمقاوم بودند.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بیان کرد: هر سال برای ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی اعتبار تامین می‌شود.

مهدیان با بیان این‌که تاکنون ۴۲ درصد خانه‌های روستایی مقاوم‌سازی شده است، تصریح کرد: در قالب بازسازی تاکنون ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده احداث شده است.

وی اظهار کرد: در مجموع بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی و به‌سازی شده و تا سال ۱۴۰۵ ادامه می‌یابد تا ۷۵ درصد واحدهای روستایی مقاوم‌سازی شود.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بیان کرد: امسال پیشنهاد تسهیلات ۴۰ میلیونی برای به‌سازی مسکن روستایی داریم که در صورت تصویب در سال ۱۳۹۸ اجرایی خواهد شد که تاکنون میزان این تسهیلات ۲۵ میلیون تومان بوده است.

مهدیان یادآور شد: امیدواریم با تسهیلات جدید به‌سازی و مقاوم‌سازی سالانه ۲۰۰ هزار خانه مسکونی انجام شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

نرخ مشارکت اقتصادی افزایش یافت/تسهیلات ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی اشتغال

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز، وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.