صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / مقام چینی غرب را به استفاده از آیین مسیحیت برای “برانداختن” دولت چین متهم کرد
مقام چینی غرب را به استفاده از آیین مسیحیت برای “برانداختن” دولت چین متهم کرد

مقام چینی غرب را به استفاده از آیین مسیحیت برای “برانداختن” دولت چین متهم کرد

یک مقام ارشد امور مسیحیان چین، غربی ها را متهم به دستاویز قرار دادن دین مسیحی برای اعمال نفوذ در جامعه چین و "براندازی" دولت این کشور کرد.

چین و مسیحیت

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، این مقام چینی همچنین هشدار داد که مسیحیان چین باید از الگوی چین برای عمل به مذهب خود استفاده کنند.

قانون اساسی چین آزادی های مذهبی را تضمین کرده اما از زمانی که شی جینپینگ ۶ سال پیش رئیس جمهور چین شد دولت این کشور محدودیتها را برای مذاهبی در این کشور که از نظر حزب کمونیست یک چالش محسوب می شوند تشدید کرده است.

دولت چین عمدتاً با کلیساهای زیرزمینی مسیحیان در این کشور چه کاتولیک و چه پروتستان به رغم تلاشش برای بهبود روابط با واتیکان برخورد کرده است.

شو شیائوهونگ رئیس کمیته ملی “جنبش میهن پرستانه سه اصل خودکفایی کلیساهای پروتستان چین”، گفت، مسیحیت در چین با مشکلات زیادی مواجه است از جمله مشکل “نفوذ” از جانب خارجی ها و همچنین مشکل “مکانهای ملاقات خصوصی”.

او در ادامه افزود، باید تصدیق کرد که در نام جنبش ما اسم “چین” ذکر شده نه اسم “غرب”.

این مقام امور مسیحیان چین در سخنرانی خود خطاب به یک نهاد مشورتی پارلمان این کشور خاطر نشان کرد: نیروهای ضد چین در غرب تلاش می کنند تا از طریق مسیحیت در جامعه با ثبات چین نفوذ پیدا کرده و حتی اقدام به براندازی نظام قدرت سیاسی کشور ما کنند و این تلاش محکوم به شکست است.

او در ادامه تاکید کرد: ما از سپردن آن دسته از مسیحیان مایه ننگی که زیر پرچم مسیحیت در برانداختن امنیت ملی مشارکت می کنند به دستان عدالت در چین حمایت می کنیم.

وی گفت: تنها در صورتی که “لکه ننگ مذهب خارجی بودن” از مذهب مسیحیت در چین برداشته شود، پیروانش می توانند برای جامعه این کشور مفید باشند.

شو اظهار کرد: مسیحیت در چین تنها در صورت استفاده از سنتهای فرهنگ چینی و ریشه دواندن در خاک حاصلخیز فرهنگ چینی تبدیل به یک مذهب به رسمیت شناخته شده توسط خود چینی ها می شود. مسیحیت تنها در صورت پیشبرد مداوم و به کار گیری ارزشهای اساسی سوسیالیسم می تواند تناسب واقعی با جامعه سوسیالیستی پیدا کند.

مقامهای آمریکایی عمدتاً نسبت به محدودیتهای که چین بر مذاهب اعمال کرده واکنش نشان داده و چند روز پیش، سفیر امور آزادی مذهب دولت آمریکا در سفری به هنگ کنگ از پکن خواست با اذیت و آزار پیروان مذاهب پایان دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سرلشکر باقری: به همه اهداف رسیدیم/عملیات از نظر ما خاتمه یافته است

به گزارش کسب و کار نیوز ، سرلشکر محمد باقری در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.