صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / لیندسی گراهام: ترامپ را متقاعد می‌کنم جولان را بخشی از اسرائیل اعلام کند
لیندسی گراهام: ترامپ را متقاعد می‌کنم جولان را بخشی از اسرائیل اعلام کند

در بازدید از مرزهای سرزمین‌های اشغالی

لیندسی گراهام: ترامپ را متقاعد می‌کنم جولان را بخشی از اسرائیل اعلام کند

یک سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی تاکید کرد، تمام تلاش خود را برای متقاعد کردن رئیس جمهوری این کشور جهت اعتراف به این مساله که ارتفاعات جولان بخشی از اراضی اسرائیل است، انجام خواهد داد.

لیندسی گراهام

به گزارش کسب و کار نیوز، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا در جریان بازدیدش از ارتفاعات اشغالی جولان در جمع خبرنگاران گفت: نمی‌توانم تصور کنم اسرائیل چگونه می‌تواند در حال حاضر یا در زمانی در آینده از جولان دست بکشد.

گراهام افزود: اینکه اسرائیل در سایه تهدیداتی که با آنها مواجه است، جولان را به طرفی واگذار کند محال است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز که در بازدید از جولان گراهام را همراهی می‌کرد، مدعی شد، جولان از روز اول تاریخ ما همواره بخشی از اسرائیل و نیز از سال ۱۹۶۷ بخشی از “کشور” اسرائیل بوده است و باید تا ابد بخشی از اسرائیل باقی بماند.

نتانیاهو در ادامه باز هم مدعی شد، مهم است که جامعه جهانی به ویژه آمریکا نیز جولان را به عنوان بخشی از اسرائیل به رسمیت بشناسد.

خبرگزاری رویترز عربی به نقل از گراهام اعلام کرد که او دولت ترامپ را برای به رسمیت شناختن ارتفاعات جولان به عنوان منطقه‌ای وابسته به اسرائیل تحت فشار خواهد گذاشت.

گراهام روزهای یکشنبه و دوشنبه از مرزهای اراضی اشغالی با غزه در جنوب و نیز منطقه جولان اشغالی در شمال بازدید و با نتانیاهو و برخی از فرماندهان ارتش اسرائیل دیدار کرد.

رژیم صهیونیستی که از سال ۱۹۶۷ جولان سوریه را به اشغال خود درآورده است، پیشتر از آمریکا خواسته بود، جولان را به عنوان بخشی از اراضی اشغالی به رسمیت بشناسد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.