صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / فاز اول تقاطع سه راه باقرشهر افتتاح شد

فاز اول تقاطع سه راه باقرشهر افتتاح شد

امروز با حضور شهردار تهران فاز اول تقاطع سه راه باقرشهر افتتاح شد.

به گزارش کسب و کار نیوز پیروز حناچی امروز با حضور در جاده‌ قدیم تهران – قم از فاز نخست پروژه تقاطع «سه راه باقرشهر» بهره‌برداری کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که فاز بعدی پروژه در نیمه نخست سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد.

بر اساس این گزارش بلوار علامه عسگری یکی از اصلی‌ترین معابر حمل و نقلی باقر شهر است و خودروهای عبوری این محدوده معمولا در تقاطع همسطح بلوار با جاده قدیم قم توقف‌های طولانی مدتی را تجربه می‌کردند. این تقاطع علاوه بر رفع گره ترافیک ترانزیتی و تردد بین شهری خودروها از طریق جاده قدیم قم باید پاسخگوی حجم عظیم حضور شهروندان به بهشت زهرا(س) و حرم مطهر امام خمینی (ره) باشد.

مشخصات فنی پروژه علاوه بر یک پل روگذر جنوب به غرب، شامل یک زیر گذر رفت و برگشت (شرق به غرب و غرب به شرق) و ۲ دوربرگردان جنوب به جنوب و شمال به شمال است. آنچه درقالب فاز نخست پروژه تحویل شهروندان شد شامل پل روگذرجنوب به غرب و پل کندروی شمال به جنوب تقاطع (سقف زیرگذر) است.

همچنین عملکردهای ترافیکی این پروژه با توجه به عبور جاده قدیم قم از مرکز منطقه باقر شهر سبب بهبود وضعیت ترافیکی در محدوده‌ای پرتردد از جنوب پایتخت می‌شود و ایمنی ترافیک در جاده قدیم قم را به عنوان شریان ارتباطی شهر تهران با شهرهای مرکز و جنوب کشور افزایش خواهد داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹ ،به این ترتیب علاوه بر روان سازی جریان ترافیک در جاده قدیم قم و کاهش زمان سفرهای برون شهری از تداخل ترافیک مراجعان بهشت زهرا(س) با ترافیک باقر شهر و جریان عبور و مرور درجاده قدیم قم جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.