به گزارش کسب و کار نیوز، علی نیازی عصر امروز در مراسم دومین اجلاس فصلی معرفی فرصتهای سرمایهگذاری شهر تهران در بافت تاریخی گفت: امروز دومین اجلاس برای شناسایی فرصت سرمایهگذاری در بافت تاریخی تهران برگزار شد و بستهای شامل ۳۰ پروژه با تاکید بر پروژههای گردشگری و تاریخی فراهم و با مشارکت اتاق بازرگانی در اختیار افراد مختلف و سرمایه گذاران قرار داده شده است.
وی افزود: امید است پیرو جلساتی که از قبل برگزار شده تمایلی بیشتری برای سرمایهگذاری در بافت تاریخی ایجاد شود.
نیازی در پاسخ به این سوال که آیا سرمایهگذاران مایل هستند در بافت تاریخی سرمایهگذاری کنند، گفت: خوشبختانه یکی از مزیتهای ویژه سرمایهگذاری در بافت تاریخی این است که کاملاً انحصاری است. شاید بتوانیم یک هتل ۵ ستاره را در هر جای دنیا ساخت اما بافت تاریخی منحصر بهفرد است و به لحاظ شرایط بینالمللی نیز از آن جای که همه مصالح در تهران فراهم است محدودیت بینالمللی برای ورود تجهیزات نداریم.
وی با بیان این که نوع سرمایه گذاری در این حوزه بسیار متفاوت است گفت: میبینید که در منطقه ۱۱ کافه و هتلهای تاریخی احیا شدهاند. و چقدر مردم از آنها استقبال کردند.
مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران در مورد سرانجام پروژه خودروهای اشتراکاتی با بیان اینکه شرایط بینالمللی تأثیر زیادی بر عدم اجرای این پروژه گذاشت، گفت: با گران شدن قیمت خودرو نتوانستیم این طرح را اجرایی کنیم البته طرحهای سرمایهگذاری زود بازده نیستند و سرمایهگذاری فرآیندی بلندمدت و گام اول آن جلب اعتماد سرمایهگذاری است.
نیازی افزود: متأسفانه در سالهای گذشته اتفاقات و رفتارهای صورت گرفته با سرمایهگذاران باعث شد اعتماد آنها خدشهدار شود و به همین دلیل نیازمند آن هستیم که این اعتماد ترمیم شود و باید به سرمایهگذاری در کشور فرصت دهیم.
وی در مورد سرانجام سرمایهگذاری در ایجاد پمپ بنزینهای کوچک مقیاس در تهران گفت: سال گذشته شهرداری وقت تصمیم گرفت که ۱۰۰ جایگاه تک و دو پمپه کوچک مقیاس ایجاد کند که ۸ بسته سرمایهگذاری برای ۶ جایگاه سوخت فراخوان داده شد که در یک بازده ۱۰ ساله ساخته شوند و ۱۰ سال نیز مورد بهره برداری قرار گیرند. ۲۰ تا ۴۵ درصد سهم درآمدشان به شهرداری تهران تخصیص داده میشد. مکان یابی و تعریف و راهبری این پروژه با معاونت حمل ونقل بود و سازمان سرمایهگذاری تنها مدل سرمایهگذاری را تعیین میکرد که در برخی مناطق مشکلاتی در جانمایی این پمپها داشتیم.
نیازی افزود: فعلاً در مورد ۴۸ پمپ بنزین کوچک مقیاس به توافق رسیدیم اما بزرگترین چالش ما در سرمایه گذاری جانمایی است.
وی در مورد سرانجام گود برج میلاد که به عنوان یک گود پرخطر شناسایی شده است، گفت: تعاملات خوبی با نیروی انتظامی انجام شد و روز گذشته با مدیر بنیاد تعاون در دفتر معاون مالی جلسهای برگزار کردیم که قرار شد کارگروهی نسبت به تعیین تکلیف کل پروژه ایجاد شود و گزینههای مورد نظر را باید بررسی کنیم.
مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران افزود: وضعیت ایمنی این گود تحت کنترل است و لرزهنگاران نیز در حال پایش رفتار گود هستند اما این گود در کنار بزرگترین المان تهران قرار دارد و زیبنده آن نیست.
وی در پایان گفت: اگر بخواهیم صرفاً از دید پایدارسازی به گود نگاه کنیم باید پر شود اما آینده پروژه از بین میرود و ما به دنبال توافق هستیم تا در یک بازه زمانی مشخص سازهای در برج ساخته شود.
انتهای پیام