صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / رنج دانش‌آموزان خوسفی از کمبود فضای آموزشی
رنج دانش‌آموزان خوسفی از کمبود فضای آموزشی

مدیر آموزش و پرورش خوسف گفت

رنج دانش‌آموزان خوسفی از کمبود فضای آموزشی

مدیر آموزش و پرورش خوسف گفت: تنها دو مدرسه در قسمت جدید شهر وجود دارد و احداث یک دبستان شش کلاسه در شهرک الغدیر خوسف بسیار ضروری است.

مدرسه

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد دانایی، امروز ۲۰ اسفند، در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در شهرک جدید خوسف مسکن مهر ساخته شده اما با مشکلات کمبود فضاهای آموزشی روبرو است.

وی با بیان اینکه مسکن مهر این شهرک نیاز به احداث مدرسه دارد، گفت: تنها دو مدرسه در قسمت جدید شهر وجود دارد و احداث یک دبستان شش کلاسه در شهرک الغدیر خوسف بسیار ضروری است.

مدیر آموزش و پرورش خوسف با بیان اینکه امیدواریم خیران در این خصوص ورود کنند، افزود: هر مدرسه در شهرک الغدیر دارای ۲۵۰ دانش‌آموز است و بسیاری از کلاس‌های مدارس این شهرک ظرفیت پذیرش دانش‌آموز بیشتر را ندارد.

دانایی تصریح کرد: در شهرک الغدیر دو فضای آموزشی شش کلاسه وجود دارد اما تمام فضاهای ممکن و جنبی این فضاها به کلاس درس تبدیل شده و با این حال، در سال تحصیلی آینده صد در صد با کمبود فضای آموزشی مواجه می‌شویم.

وی، احداث هنرستان فنی و حرفه‌ای و کاردانش در شهرستان خوسف را ضروری دانست و ادامه داد: تجهیزات کارگاهی و امکانات آموزشی در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و تجهیزات خوابگاهی از دیگر نیازهای ویژه آموزشی در شهرستان است.

مدیر آموزش و پرورش خوسف خاطرنشان کرد: چهار مدرسه کانکسی در روستاهای بیشه، گلگون و چاه استقلال و طالقانی شهرستان خوسف مباحث آموزشی را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند.

دانایی با بیان اینکه برای ساخت مدرسه ثابت در این مناطق نیاز به اعتبار داریم تا دانش‌آموزان کمتر با مشکلات روبرو شوند، اظهار کرد: همچنین در شهرستان خوسف پنج فضای آموزشی شامل مرکز اختلالات، پژوهش سرای دانش‌آموزی، کانون فرهنگی هنری حضرت زینب(س)، کانون فرهنگی هنری شهید هاشمی نژاد و مرکز مشاوره با بخاری کاربراتوری، گرمایش محیط را تامین می‌کند که نیازمند سیستم گرمایشی مرکزی است.

وی با بیان اینکه ۱۵ آموزشگاه در روستاهای خوسف نیاز به حصارکشی و محوطه سازی دارد، یادآور شد: ۱۶ آموزشگاه تا اواخر اسفندماه جاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز را برگزار می‌کنند و جشنواره خیرین مدرسه‌ساز منطقه‌ای در ۲۸ فروردین در خوسف برگزار و جشنواره مدرسه ساز خیرین استان نیز سوم اردیبهشت ۹۸ در مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.