صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / برگزاری رقابت‌های جهانی توآ به میزبانی ایران
برگزاری رقابت‌های جهانی توآ به میزبانی ایران

برگزاری رقابت‌های جهانی توآ به میزبانی ایران

رقابت‌های جهانی رشته رزمی توآ فروردین ماه سال آینده به میزبانی جزیره کیش برگزار خواهد شد.

برانوش نیک بین

به گزارش کسب و کار نیوز، نشست خبری برانوش نیک بین رئیس فدراسیون جهانی توآ و مشاور وزیر ورزش و جوانان و حیدری سرپرست فدراسیون کونگ فو و قائم مقام فدراسیون جهانی توآ در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

نیک بین رئیس فدراسیون جهانی توآ با بیان اینکه بدنبال توسعه این رشته در جهان هستیم و قرار است ۲۵ و ۲۶ فروردین ماه مسابقات جهانی توآ با اعلام آمادگی ۸۱ کشور در کیش برگزار شود‌، افزود: فدراسیون جهانی از سال ۹۵ رسماً آغاز به کار کرده و تاکنون نیز دو مرتبه مجمع آسیایی و دو رویداد آسیایی را برگزار کردیم و کشورهای آسیایی نیز استقبال خوبی از این رقابت‌ها داشتند. با توجه به استقبال کشورهای مختلف در سراسر جهان رقابت‌های جهانی این رشته نیز فروردین ماه در کیش برگزار می‌شود. دومین مجمع فدراسیون جهانی در حاشیه این رقابت‌ها برگزار خواهد شد. نمایشگاهی نیز با همکاری میراث فرهنگی در حاشیه این مسابقات برگزار می‌شود و با همکاری وزارت خارجه سعی مان بر این است کشورهای حاضر مشارکت خوبی در این نمایشگاه داشته باشند.

وی افزود: تیم ملی ایران نیز در بخش آقایان و بانوان تمرینات خود را بخوبی برگزار کرده و آماده هستند با تمام قوا در رقابت‌های جهانی توآ حضور پیدا کنند.

در ادامه حیدری سرپرست فدراسیون کونگ فو و قائم مقام فدراسیون جهانی توآ نیز در صحبت‌های خود گفت: این رشته ریشه در اقوام ایرانی دارد. هیچ رشته‌ای به نام ایران در مجامع بین المللی ثبت نشده است. طی یکی دو سال اخیر سعی کردیم این رشته را به شورای المپیک آسیا معرفی کنیم تا به مرور شاهد مدال آوری ایران در این رشته نیز باشیم. باید فرهنگ خودمان را به جهان معرفی کنیم، هر چند کار بسیار سختی است اما با این هدف جلو می‌رویم.

وی افزود: ارتباط خوبی با کشورهای مختلف برقرار و سعی کردیم فرهنگ خودمان را به جهان معرفی کنیم. ما نیاز داشتیم که کمیته ملی المپیک کشورهای مختلف ما را بشناسند و موارد آموزشی را به کشورهای دیگر ارائه دادیم تا جایی‌که خیلی از کشورها خواستار جذب مربی از ایران شدند که کار بزرگی بود.

حیدری با بیان اینکه بدون حمایت کمیته المپیک و وزارت ورزش نمی‌توانیم کاری پیش ببریم گفت: خوشبختانه در برگزاری دو مجمع و دو رویداد آسیایی از افراد با جایگاه مهم در کشورهای مختلف دعوت کردیم. هدف ابتدایی ما حضور توآ در بازی‌های داخل سالن و سپس هدف بلند مدتمان حضور در بازی‌های آسیایی است. ما تعهد داشتیم که حتماً مسابقات جهانی را با حضور کشورهایی از حداقل ۳ قاره برگزار کنیم که بار سنگین مالی دارد و امیدوارم به بهترین شکل فروردین ماه به میزبانی کیش برگزار شود.

وی افزود: ما قصد داشتیم این مسابقات را اسفند ماه برگزار کنیم اما حیدر فرمان از شورای المپیک آسیا به این دلیل که در این تاریخ نمی‌توانستند به ایران بیایند خواستار تعویق آن شدند که این موضوع برای ما ارزش زیادی داشت.

در ادامه سودی دبیر کل فدراسیون جهانی با بیان اینکه این مسابقات در ۴ سبک و در ۱۲ وزن برگزار می‌شود، گفت: این سبک‌ها ریشه در اقوام ایران دارد و ما سعی کردیم این سبک‌ها را بصورت رزم درآوریم. همچنین رقابت‌های بانوان نیز در ۴ وزن برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: خیلی‌ها تعجب می‌کنند مگر می‌شود ۸۱ کشور به ایران بیایند؟ اما من تعهد می‌دهم و امضا می‌کنم این کار انجام می‌شود. ما حتی در شرایط فعلی و با توجه به مشکلات مالی درصدد هستیم تعداد کشورها را کاهش دهیم و اگر ۲۰ یا ۳۰ کشور هم به ایران بیاوریم کار ارزشمندی است.

قرار است ۶۲ کشور به صورت تیمی بیایند که هر تیم ۱۶ نفر می‌شود و ما برای اسکان این تعداد تیم در کیش با محدودیت‌های مالی مواجه هستیم. تا الان ۲۷ کشور عضو در آسیا و ۲۱ کشور اروپایی داریم. در آفریقا ۱۵ و در پان آمریکن که آمریکا هم جزو آن هاست ۱۴ کشور درخواست عضویت دارند. قرار بود مسابقات آسیایی را در تاشکند برگزار کنیم که تکلیف شد ابتدا باید یک دوره مسابقات جهانی را برگزار کنیم، زیرا ۲ دوره رقابت‌های آسیایی را برگزار کرده بودیم اما مسابقات جهانی برگزار نشده بود که تصمیم گرفتیم در ایران برگزار شود.

در ادامه نیک بین درباره نحوه تأمین مالی میزبانی این رقابت‌ها و اینکه آیا وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیز حمایت مالی از این رقابت‌ها دارند یا خیر، گفت: وزارت ورزش و کمیته المپیک حمایت مالی ندارند. فدراسیون ما جهانی است و حامی مالی جذب کردیم. ما بر اساس منابع مالی برای هر تیم که اعلام آمادگی کرده اند سقف گذاشتیم و اگر خواستار تعداد بیشتر هستند باید هزینه اعزام را خودشان پرداخت کنند. از آنجا که مؤسس این فدراسیون جهانی ایران است، لازم بود اولین رویداد جهانی را خودمان برگزار کنیم اما قطعاً دوره‌های بعدی را به کشورهای آسیایی یا اروپایی می‌دهیم. قصدمان این است هر ۲ سال مسابقات آسیایی و جهانی رشته توآ را برگزار کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.