صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / دانشجویان خارجی دانشگاه الزهرا دارای پشتیان می‌شوند
دانشجویان خارجی دانشگاه الزهرا دارای پشتیان می‌شوند

رییس دانشگاه خبر داد

دانشجویان خارجی دانشگاه الزهرا دارای پشتیان می‌شوند

رییس دانشگاه الزهرا از جذب ۱۵۰ دانشجوی خارجی از ۱۲ کشور دنیا در این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشجویان خارجی که آشنایی کافی با زبان فارسی ندارند دارای دانشجوی پشتیبان داخلی خواهند شد.

دانشگاه الزهرا

دکتر مهناز ملانظری در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب از تدوین برنامه استراتژیک در حوزه فعالیت‌های بین‌الملل دانشگاه الزهرا خبر داد و اظهار کرد: بر اساس این برنامه باید جذب و پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه افزایش یابد، در این راستا ما ملزم هستیم فعالیت‌ها در دو محور استانداردسازی خوابگاه‌ها و حمایت از دانشجویان بین الملل افزایش یابد.

وی در ادامه از برنامه دانشگاه الزهرا (س) برای تعیین دانشجوی پشتیبان داخلی در کنار دانشجویان خارجی خبر داد و در این باره گفت‌: این دانشجویان که اغلب از بین دانشجویان بین‌الملل و هم رشته انتخاب می‌شوند، کمک بسیاری برای حل مشکلات دانشجویان خارجی در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، ارتباط گیری و … انجام می‌دهد. چرا که بسیاری از این دانشجویان به دلیل عدم آشنایی با زبان فارسی با مشکلات مختلفی مواجه می‌شوند. ضمن اینکه این مشکل در نحوه ارتباط گیری آنها نیز تأثیر منفی می‌گذارد.

رئیس دانشگاه الزهرا تاکید کرد: دانشجویانی دارای دانشجوی پشتیبان خواهند شد که آشنایی با زبان فارسی ندارند، و به دانشجویان پشتیبان هزینه‌ای به عنوان کار دانشجویی پرداخت خواهد شد.

دکتر ملانظری خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود ۱۵۰ دانشجوی خارجی از ۱۲ کشور اغلب در رشته‌های علوم انسانی دانشگاه الزهرا تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.