صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تهیه طرح آمایش سرزمین خراسان جنوبی توسط پژوهشگران دانشگاه بیرجند

تهیه طرح آمایش سرزمین خراسان جنوبی توسط پژوهشگران دانشگاه بیرجند

طرح آمایش سرزمین استان خراسان جنوبی، توسط پژوهشگران دانشگاه بیرجند تهیه و به عنوان یکی از طرح‌های صنعتی برگزیده دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور معرفی شد.

دانشگاه بیرجند

به گزارش کسب و کار نیوز، به منظور ارزیابی نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها و ارائه راهکارهای عملی اجرایی برای رسیدن به توسعه پایدار و استانی تاب‌آور، وضع موجود استان خراسان جنوبی از نظر منابع طبیعی، اقلیم، آب، جمعیت، سکونت‌گاه‌ها، سازمان‌های فضایی، فراسنج‌های اقتصادی، محیط زیست، کشاورزی، فرهنگی – اجتماعی، سیاسی- امنیتی و صنعت مطالعه شد.

شناسایی و طبقه‌بندی پتانسیل‌های موجود در استان، شناسایی محدودیت‌های توسعه در استان، سند چشم‌انداز ۱۴۱۵ برای استان، تحلیل سناریوهای تخصصی و سناریوهای کلی توسعه پایدار در استان خراسان جنوبی، تهیه بیش از ۴۰۰ برگ نقشه از پتانسیل‌های موجود، (شناسایی) مخاطرات، (مکان‌یابی) سازمان فضایی، الگوهای مناسب کشت و مبانی جهت‌گیری توسعه کالبدی و نظم اجرایی آمایش در استان از دستاوردهای ویژه این طرح برگزیده است.

پایش طرح آمایش سرزمینی استان خراسان جنوبی و واکاوی نقاط قوت و ضعف اجرای آمایش و ارائه راهکارهای اجرایی متناسب با شرایط زمانی از برنامه‌های آتی جهت توسعه طرح است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.