صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ونزوئلایی‌ها با گذرنامه منقضی هم می‌توانند وارد کلمبیا شوند

ونزوئلایی‌ها با گذرنامه منقضی هم می‌توانند وارد کلمبیا شوند

کلمبیا به شهروندان ونزوئلا اجازه خواهد داد با گذرنامه‌هایی که مدت اعتبار آن‌ها تمام شده هم به این کشور وارد شوند.

ونزوئلا و کلمبیا

به گزارش کسب و کار نیوز، نهاد مهاجرتی کلمبیا اعلام کرد، به ونزوئلایی‌هایی که مدت اعتبار گذرنامه آن‌ها به پایان رسیده اجازه می‌دهد از مرز کشور خود گذشته و وارد کلمبیا شوند.

بحران اقتصادی تمدید اسناد مسافرتی را برای شهروندان ونزوئلا دشوار کرده است.

بیش از ۱.۲ میلیون نفر از شهروندان ونزوئلا در گریز از کمبود گسترده دارو و مواد غذایی و بحران سیاسی پیچیده این کشور در سال‌های اخیر به کلمبیا مهاجرت کرده‌اند که فشار محدودیت‌های درمانی، اسکان و رفاهی را بر این کشور آمریکای جنوبی بیشتر کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بسیاری از ونزوئلایی‌ها بدون ویزا وارد کلمبیا می‌شوند زیرا نمی‌توانند گذرنامه‌های خود را تمدید کنند.

کریستین کروگر، رییس نهاد مهاجرتی کلمبیا در این باره اظهار کرد: تمدید گذرنامه در ونزوئلا به دلیل هزینه سنگین تمدید این اسناد، کمبود موارد اولیه ساخت آن و دیگر اقدامات طرف ونزوئلایی برای سرکوب خروج ونزوئلایی‌ها از کشور تقریباً غیرممکن است.

کروگر در بیانیه‌ای اظهار کرد، ونزوئلایی‌ها حالا خواهند توانست از گذرنامه‌های قدیمی خود تا دو سال پس از پایان اعتبار آن استفاده کنند.

در این بیانیه آمده است، این اقدام در راستای توافقی صورت می‌گیرد که اخیراً توسط گروه لیما برای امنیت مهاجران و جلوگیری از روی آوردن آنان به باندهای قاچاق برای عبور از مرزها مطرح شد.

بیشتر کشورهای غربی خوان گوایدو، رییس جمهور خودخوانده ونزوئلا را به جای نیکلاس مادورو، رییس جمهور این کشور به رسمیت شناخته‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.