صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / روسیه، آمریکا را برای بستن پرونده اردوگاه “الرکبان” به همکاری دعوت کرد
روسیه، آمریکا را برای بستن پرونده اردوگاه “الرکبان” به همکاری دعوت کرد

در میان نگرانی سازمان ملل درباره وضعیت اردوگاه الهول

روسیه، آمریکا را برای بستن پرونده اردوگاه “الرکبان” به همکاری دعوت کرد

سازمان ملل نسبت به وضعیت سلامتی هزاران آواره سوری که اخیرا وارد اردوگاه "الهول" در شهر الحسکه در شمال شرق سوریه شده‌اند، ابراز نگرانی کرد. از سوی دیگر، سفیر روسیه در آمریکا تاکید کرد: مسکو خواستار حل بحران اردوگاه "الرکبان" واقع در سوریه در نزدیکترین زمان ممکن و بدون سوء استفاده از وضعیت انسانی‌ آوارگان سوری است.

آنتونوف

به گزارش کسب و کار نیوز، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا تاکید کرد: مسکو خواستار حل بحران اردوگاه “الرکبان” واقع در سوریه در نزدیکترین زمان ممکن و بدون سوء استفاده از وضعیت انسانی‌ آوارگان سوری است.

آنتونوف افزود: مهم امروز تعارف نکردن و لحاظ کردن تدابیر قابل لمس است همانطور که روسیه و سوریه پیشنهاد کرده‌اند.

سفیر روسیه در آمریکا اظهار کرد: مردم در این اردوگاه مایحتاج اساسی خود را ندارند و تحت مراقبت‌های پزشکی نیستند، در آنجا همچنین خطرات امنیتی وجود دارد. میانگین مرگ و میر کودکان رو به افزایش است. اکثر ساکنان این اردوگاه ضعیف‌ترین گروه‌های انسانی‌ یعنی زنان، کودکان، معلولان و افراد مسن هستند.

وی خاطرنشان کرد: تبلیغات بسیار و اطلاعات غلط و غیرقابل اعتمادی درباره اردوگاه الرکبان وجود دارد مثلا گفته می‌شود مقامات سوریه آماده استقبال از آوارگان در داخل نیستند و نمی‌توانند شرایط لازم برای این موضوع را فراهم کنند و مردم که الرکبان را ترک می‌کنند با سرنوشت زندان و دیگر مجازات‌ها روبه‌رو خواهند بود.

آنتونوف خاطرنشان کرد: از این رو آوارگان تمایلی به انتقال به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه ندارند و من تاکید می‌کنم تمام این‌ها دروغ هستند مردم نمی‌توانند اردوگاه را ترک کنند چون از سوی گروهک‌های چریکی در التنف گروگان گرفته‌ شده‌اند.

وی در پایان گفت: سوالی که مطرح می‌شود این است چرا ما کاروان انسانی دیگری به اردوگاه بفرستیم در حالی که کمک‌های بیشماری به دست مردان این گروهک‌ها می‌رسد. بسیاری بر موضع آمریکا که بر التنف تسلط دارد، تکیه دارند آیا آنها آماده همکاری هستند؟ آیا سوری‌ها می‌توانند منطقه الرکبان را امن نگه دارند؟ آیا هدف واشنگتن همکاری بین‌المللی برای حل مشکل حاد آوارگان اردوگاه الرکبان است؟

سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد که کشورش تمایل دارد در حل این بحران با واشنگتن همکاری کند.

سفیر روسیه افزود: ارتباطات میان مسکو و واشنگتن در سطح روسای ستاد ارتش منجر به اعتماد بیشتر شده و به نفع دو کشور است و این ارتباطات بر روابط دو جانبه تاثیر مثبت می‌گذارد.

وزارت خارجه سوریه پیشتر از شهروندان خود در اردوگاه “الرکبان” خواسته بود از این اردوگاه خارج شده و به مناطق آزاده شده، بازگردند.

در اردوگاه “الرکبان” هزاران آواره سوری به سر می‌برند که در اثر جنایت تروریست‌ها و بازداشت غیرقانونی آن‌ها توسط نیروهای آمریکا در منطقه “التنف” وضعیت انسانی بدی دارند و گروه‌های تروریستی هم به پیروی از نیروهای آمریکا مانع از وصول کمک‌ها به این اردوگاه می‌شوند، تا جایی که گزارش‌های رسانه‌ای و بین‌المللی حاکی از آن است که ۱۵ کودک که اکثر آن‌ها نوزاد بودند در اثر این شرایط بد جان خود را از دست دادند.

سازمان ملل نیز اعلام کرد که شب گذشته بیش از ۳۰۰۰ تن از آوارگان سوری که اکثر آن‌ها زنان و کودکان هستند در شرایط نامساعدی به اردوگاه “الهول” رسیدند. این آوارگان از مناطق تحت کنترل داعش در استان دیرالزور به اروگاه “الهول” آمدند و به این ترتیب تعداد کلی ساکنان این اردوگاه از ۶۵ هزار تن فراتر رفته است.

سازمان ملل همچنین افزود که نگرانی‌های زیادی درخصوص سلامتی ساکنان اردوگاه وجود دارد زیرا که حدود ۱۰۰ تن از اوایل دسامبر گذشته در مسیر رسیدن به این اردوگاه یا کمی بعد از رسیدن به اردوگاه الهول جان خود را از دست داده‌اند. دو سوم این افراد که جان خود را از دست داده‌اند کودکان زیر پنج سال هستند. مهمترین دلایل فوت آن‌ها کاهش دمای بدن، التهاب ریوی، گرسنگی، کم‌آبی و سوء تغذیه است.

طبق گزارش این سازمان، تنها در روز پنجشنبه سه کودک جان خود را در مسیر رسیدن به اردوگاه مذکور از دست دادند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سرلشکر باقری: به همه اهداف رسیدیم/عملیات از نظر ما خاتمه یافته است

به گزارش کسب و کار نیوز ، سرلشکر محمد باقری در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.