صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / رهبر کرد سوری: آمریکا به دنبال ایجاد “وضعیت اداری جدید” در شمال سوریه است
رهبر کرد سوری: آمریکا به دنبال ایجاد “وضعیت اداری جدید” در شمال سوریه است

رهبر کرد سوری: آمریکا به دنبال ایجاد “وضعیت اداری جدید” در شمال سوریه است

یک رهبر کرد سوریه تاکید کرد،‌ آمریکا بازگشت دولت سوریه به شرق فرات را به طور قطعی رد می‌کند و هرگز به دمشق، ایران و ترکیه اجازه ورود به این منطقه را نخواهد داد.

کردهای سوریه

به گزارش کسب و کار نیوز، سلیمان اسو، رهبر برجسته کرد سوریه و عضو هیئت رئیسه شورای ملی کردها در این کشور امروز (شنبه) به خبرگزاری “باس‌نیوز” با اشاره به مخالفت قاطعانه آمریکا با بازگشت دولت سوریه به شرق فرات و اینکه این کشور هرگز به دمشق، ایران و ترکیه اجازه ورود به این منطقه را نخواهد داد، گفت: آمریکا تلاش می‌کند “اداره جدیدی” را در شمال شرق سوریه ایجاد کند تا شورای ملی کردهای سوریه و نیروهای نظامی آن (پیشمرگ‌های روژاوا) مشارکت گسترده‌ای در آن داشته باشند.

سلیمان اسو اظهار کرد: اینکه آمریکا به عنوان قدرت کوچکی در منطقه شرق فرات باقی بماند، حامل این پیام برای همه است که این کشور به هیچ قدرت نظامی دیگری اجازه ورود به این منطقه را نخواهد داد.

این رهبر برجسته کردهای سوریه افزود: از موضعگیری فعلی آمریکا این برداشت می‌شود که این کشور هرگز کردها و تشکل‌های شرق فرات را رها نخواهد کرد اما آمریکا برای ابد در این منطقه نخواهد ماند.

وی ادامه داد: هدف آمریکا از ایجاد منطقه امن که نشانه‌های آن مشخص شده، اینست که به هم‌پیمان خود ترکیه اطمینان داده و نگرانی‌های این کشور از کنترل حزب اتحاد دموکرات سوریه هم‌پیمان با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) بر شرق فرات را از بین خواهد برد.

آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که نیروهای خود را از سوریه خارج می‌کند اما از این موضعگیری خود برگشته و اعلام کرد که نیروهای خود را در آنجا حفظ خواهد کرد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.