صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / حماس: برای برگزاری انتخابات آماده‌ایم
حماس: برای برگزاری انتخابات آماده‌ایم

حماس: برای برگزاری انتخابات آماده‌ایم

جنبش حماس امروز (شنبه) تصریح کرد، به رئیس کمیته مرکزی انتخابات فلسطین اطلاع داده که با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی تحت نظارت دولت وحدت ملی موافق است.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، عبداللطیف القانوع، سخنگوی حماس گفت، این جنبش به حنا ناصر، رئیس کمیته مرکزی انتخابات فلسطین طی سفرش به نوار غزه اطلاع داده که برگزاری دو انتخابات مذکور را پذیرفته تا در آینده با برگزاری انتخابات شورای ملی موافقت شود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وی تأکید کرد، این جنبش برای اجرای توافق‌نامه آشتی که با جنبش فتح در سال ۲۰۱۱ امضا کرده آماده است و از هر راه‌حلی که در راستای منافع ملت فلسطین باشد، استقبال می‌کند.

القانوع گفت، حماس در انتظار پاسخ محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره موضعش درخصوص برگزاری این انتخابات است که به رئیس کمیته انتخابات مرکزی اطلاع داده است.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس روز پنج‌شنبه با هیأتی از کمیته انتخابات فلسطینی به ریاست ناصر در غزه دیدار کرد. این هیأت روز چهارشنبه در یک سفر دو روزه با هدف بررسی پرونده انتخابات پارلمانی با حماس وارد غزه شد.

مسأله انتخابات محل اختلاف میان فتح و حماس است و فتح خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی در اراضی تحت اختیار تشکیلات خودگردان یعنی کرانه باختری و غزه است اما حماس بر برگزاری انتخابات جامع اصرار دارد.

بیست‌ودوم دسامبر عباس اعلام کرد، دادگاه قانون اساسی در رام‌الله تصمیم گرفته پارلمان را منحل و انتخابات پارلمانی را ظرف شش ماه برگزار کند. آن زمان حماس تصمیم دادگاه را رد و آن را غیرقانونی خواند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.