صفحه اصلی / سرخط خبرها / بارش سنگین برف در همدان

‌کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان خبر داد

بارش سنگین برف در همدان

‌کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان از کاهش دمای هوای همدان از ساعات پایانی شب خبر داد.

 

محمدحسن باقری‌شکیب ، ‌در توضیح این خبر بیان کرد: در حال حاضر در آسمان نیمه ابری احتمال بارش پراکنده برف در برخی نقاط استان نیز وجود دارد و در اواخر وقت امروز شاهد خروج سامانه بارشی و کاهش ابر خواهیم بود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: با خروج سامانه بارشی از استان، دمای هوا از اواخر وقت امشب ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت و هوای سرد تا اواسط هفته پایدار خواهد ماند.

باقری‌شکیب با بیان اینکه از روز سه‌شنبه دمای هوا افزایش می‌یابد، عنوان کرد: روز گذشته در تمام نقاط استان به جز شهرستان رزن، سامانه بارشی به صورت برف فعالیت داشته و بیشترین میزان بارش برف نیز در همدان با ۳۰ سانتیمتر ارتفاع در برخی از نقاط به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه میزان بارش باران در همدان اظهار کرد: میزان آب حاصل از آب باران نیز ۲۰ میلیمتر تخمین زده شده است.

این کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان در پایان یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته همدان و گل تپه با منفی ۴ درجه سانتیگراد سردترین و فامنین با ۱۰ درجه گرم‌ترین نقاط استان را به خود اختصاص داده است.

 

هر ساعت ۸ خودرو به حاشیه جاده‌ها منحرف می‌شود

رئیس پلیس راه استان همدان از لغزندگی محورهای مواصلاتی و گردنه‌های استان خبر داد و گفت:  در حال حاضر به علت عدم رعایت سرعت مجاز در هر ساعت ۸ خودرو به حاشیه جاده‌ها منحرف می‌شود.

سرهنگ رضا عزیزی ،با اعلام این خبر تصریح کرد: با توجه به بارش سنگین برف در شب گذشته، تمامی محورها لغزنده و تردد در آن نیازمند دقت و رعایت نکات ایمنی رانندگی توسط رانندگان است.

وی ادامه داد: به علت حجم سنگین برف، محور همدان- ملایر در شب گذشته به مدت سه ساعت مسدود شد که با تلاش راهداری و پلیس راه این محور در حال حاضر باز و ترافیک در آن روان و جاده لغزنده است.

عزیزی با بیان اینکه تردد در محورها نیازمند زنجیرچرخ نیست، عنوان کرد: اگر چه تردد در جاده و محورهای استان روان و نیازمند زنجیرچرخ نیست اما رانندگان باید سرعت مطمئنه را رعایت کنند و در حال حاضر به علت عدم رعایت سرعت مجاز در هر ساعت ۸ خودرو به حاشیه جاده‌ها منحرف می‌شود.

وی با اشاره به تصادف در جاده ملایر به سمت بروجرد خاطرنشان کرد: متأسفانه انحراف به چپ یک خودرو در جاده ملایر به سمت بروجرد جان یک نفر را گرفت.

رئیس پلیس راه استان همدان در پایان تصریح کرد: در حال حاضر ترافیک در جاده‌ها روان است و رانندگان باید با توجه به شرایط محورها، سرعت مطمئنه را رعایت کنند تا شاهد حوادث تلخی چون تصادف مرگبار جاده ملایر نباشیم.

تمامی محورهای مواصلاتی استان باز است

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان همدان با تأکید براینکه تمامی محورهای مواصلاتی استان باز است، گفت: با وجود بارش برف سنگین شب گذشته  تمامی محورها برف‌روبی و بازگشایی شده است.

مصطفی پناهنده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه درحال حاضر درهیچ‌یک از راه‌های استان بستن زنجیر چرخ ضروری نیست، اظهارکرد: مردم باید نکات ایمنی را رعایت کنند و در سفرهای زمستانی تجهیزات و زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.

 

وی با اشاره به بازگشایی راه‌های روستایی استان همدان، تصریح کرد: از شب گذشته تمامی محورهای روستایی بازگشایی شده و مشکل خاصی در این باره گزارش نشده است.

وی از روستائیان خواست در صورت وجود مشکل در راه‌ها با تلفن ۱۴۱ تماس بگیرند و افزود: گردنه‌های استان همدان باز است و ممکن است در برخی گردنه‌ها از جمله اسدآباد، دخان، زاغه و گرمک احتمال مه گرفتگی و کولاک سطحی در کف جاده وجود داشته باشد.

پناهنده با بیان اینکه در عملیات راهداری شب گذشته ۲۸۴ دستگاه ماشین‌آلات راهداری فعال بودند، خاطرنشان کرد: در عملیات راهداری به طور میانگین در هر کیلومتر ۱٫۲ تن شن، ماسه و نمک مصرف شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان همدان با تأکید براینکه اجازه ندادیم  هیچ راننده‌ای در راه‌های استان بماند، اظهارکرد: تا جایی که امکان داشت اجازه ندادیم در راه مانده‌ای در محورهای استان داشته باشیم و نیروهای راهداری خودروهای گرفتار در برف را به نقاط امن جابجا کردند.

 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.