صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / افت اشتغالزایی در آمریکا
افت اشتغالزایی در آمریکا

افت اشتغالزایی در آمریکا

انتشار خبر اشتغال زایی ضعیف فوریه آمریکا، نگرانی بازارهای مالی از کاهش رشد اقتصادی بزرگ‌ترین اقتصاد جهان را افزایش داده است.

آمریکا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از رویترز، وزارت کار آمریکا در گزارشی اعلام کرد در ماه فوریه امسال تنها ۲۰ هزار شغل جدید ایجاد شده است که ضعیف‌ترین سطح از سپتامبر ۲۰۱۷ به حساب می‌آید با این حال بازار کار این کشور هنوز از استحکام زیادی برخوردار است و نرخ بیکاری در آن به کمترین سطح خود از سال ۲۰۰۹ رسیده است.

اقتصاد آمریکا که دهمین سال از رشد اقتصادی را جشن می‌گیرد دچار مشکلات مختلفی نظیر مساله نرخ بهره و جنگ تجاری شده است.

میشل پیرس، کارشناس مسائل اقتصادی آمریکا در مؤسسه “کپیتال اکونومیکس” گفت: کاهش چشمگیر رشد اشتغال‌زایی آمریکا بیانگر آن است که در سه ماهه نخست سال، رشد اقتصادی کاهش خواهد یافت. این مساله، دلیل دیگری برای بانک مرکزی آمریکا خواهد بود که نرخ بهره را دیگر افزایش ندهد.

به دنبال انتشار این آمار، بازدهی اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری آمریکا افزایش یافت اما دلار کاهشی شد و بورس وال استریت با ریزش به کار خود خاتمه داد.

متوسط ساعت کار هفتگی آمریکا از ۳۴.۵ درصد ماه ژانویه به ۳۴.۴ ساعت در ماه فوریه کاهش یافته است که بخش مهمی از آن به سرمای هوا و در خانه ماندن ۳۹۰ هزار آمریکایی به دلیل برف و یخبندان زمستانی مربوط می‌شود.

اقتصاد آمریکا که سال گذشته با ثبت رشد ۲.۹ درصدی، سریع‌ترین نرخ رشد اقتصادی سه سال اخیر را تجربه کرد، به دلیل کاهش صادرات و بخش خرده فروشی، در مسیر رشد آهسته‌تری گام بر می‌دارد.

نرخ مشارکت نیروی کار که جمعیت در سن کار دارای کار یا جویای کار را اندازه می‌گیرد بدون تغییر در مقایسه با ماه قبل و در سطح ۶۳.۲ درصد باقی ماند که بالاترین سطح در پنج سال اخیر محسوب می‌شود.

بخش ساخت و ساز با ۳۴ هزار مورد کاهش موقعیت شغلی بیشترین کاهش و بخش تولید با ایجاد ۴۰۰۰ شغل در ماه فوریه، بیش‌ترین اشتغال‌زایی را داشته‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزیر کار: حق عائله‌مندی به حقوق کارگران اضافه می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید صولت مرتضوی روز یکشنبه (۲۷ اسفند) بعد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.