صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / تفاوت انقلاب ایران با دیگر انقلاب‌ها از زبان پورحسین
تفاوت انقلاب ایران با دیگر انقلاب‌ها از زبان پورحسین

با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب

تفاوت انقلاب ایران با دیگر انقلاب‌ها از زبان پورحسین

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه «به نظر نمی‌رسد که هیچ کدام از انقلاب‌ها شبیه انقلاب ایران باشند» گفت: انقلاب ما از جهت عقیدتی با انقلاب‌های دیگر تفاوت‌های زیادی داشته است. این موضوع در قانون اساسی نیز متبلور است. اگر انقلاب اسلامی ایران را با انقلاب‌های دیگر قیاس کنیم به نتیجه خواهیم رسید که انقلاب اسلامی دستاوردهای چشمگیری داشته است.

شکور پورحسین

به گزارش کسب و کار نیوز در پاسخ به این پرسش که انقلاب‌های اشاره شده در بیانیه رهبری در چهل سال ابتدایی خود چه شکلی داشتند؟ گفت: پاسخ به این موضوع به بررسی دقیق احتیاج دارد. اما من به خاطر دارم مقام معظم رهبری تفاوت انقلاب اسلامی را با انقلاب‌های معاصر بررسی کرده بودند. انقلاب ما از جهت مبانی یعنی مکتب فکری و عقیدتی و آرمان‌ها با انقلاب‌های دیگر تفاوت‌های زیادی داشته است. در عین حال انقلاب اسلامی مبانی دیگری غیر از آنها دارد که در قانون اساسی ما متبلور است. اعتقاد من این است که اگر انقلاب اسلامی ایران را با چهل‌ سال ابتدایی آن انقلاب‌ها قیاس کنیم به نتیجه خواهیم رسید که انقلاب اسلامی دستاوردهای چشمگیری داشته است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره بخشی از این دستاوردها تاکید کرد: ثبات، امنیت و حفظ تمامیت ارزی ایران، علم و فناوری، ساخت‌های حیاتی اقتصادی و عمرانی هم از مواردی بود که در بیانیه به آن اشاره شد. بنده در مورد همین نرخ رشد فناوری آمارهایی می‌دیدم که گویای رتبه‌ی برتر ایران بود.

نماینده مردم پارس آباد افزود: یکی از برکات انقلاب اسلامی افزایش و ارتقا بینش سیاسی مردم بوده است. شما اگر کشورهای دیگر را بررسی کنید متوجه می‌شوید که مردم چندان تمایلی به مسائل سیاسی ندارند حتی اسم رئیس جمهور یا معاون رئیس جمهور خود را نمی‌دانند، اما مشارکت، بینش و فهم سیاسی در ایران در رتبه‌ی خوبی قرار دارد.

یکی از آرمان‌هایی که ما به دنبال تحقق آن بودیم و در قانون اساسی نیز متبلور شده است بحث «عدالت اجتماعی» بود. در این زمینه تلاش‌هایی صورت گرفته و در آینده نیز خواهد گرفت. اینها مواردی است که در بیانیه گام دوم انقلاب هم آمده است و من اعتقاد دارم که دستاوردهای بسیار خوبی است. البته این دستاوردها صرفاً مادی است. ما دستاوردهای معنوی هم داشته‌ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا انقلاب‌های نام‌برده با در زمان خود با دشمنان بانفوذی مانند آمریکا مواجه بودند؟ اظهار کرد: تا جایی که من می دانم انقلاب‌های نوظهور وقتی که محقق می‌شود آرمان‌هایی را با خود به همراه می‌آورد که ممکن است منافع مستکبران را تهدید کند اما این موضوع به رابطه‌ی آن کشورها با آن قدرت‌ها دارد که باید مطالعه‌ی دقیق انجام دهیم. به نظر نمی‌رسد که هیچکدام از آن انقلاب‌ها شبیه انقلاب ایران باشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.