صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / آموزش و پرورش مقصر اصلی عدم توسعه ورزش همگانی است/ حجاب مانع اصلی ورزش بانوان نیست
آموزش و پرورش مقصر اصلی عدم توسعه ورزش همگانی است/ حجاب مانع اصلی ورزش بانوان نیست

عضو هیات علمی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه علامه طباطبای:

آموزش و پرورش مقصر اصلی عدم توسعه ورزش همگانی است/ حجاب مانع اصلی ورزش بانوان نیست

عضو هیات علمی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است که آموزش و پرورش می‌تواند در توسعه ورزش همگانی بسیار موثر باشد. او تاکید دارد که حجاب نقش تعیین کننده‌ای در عدم گرایش بانوان به ورزش همگانی ندارد.

اولین المپیاد ملی ورزش‌های همگانی دانشجویان کشور

فرزاد غفوری درباره توسعه ورزش همگانی و نقش و جایگاه آن در سلامت افراد و هم‌چنین توسعه زیرساخت‌های ورزش همگانی در کشور به ایسنا گفت: آموزش و پرورش در زمینه‌های ورزشی برنامه‌ریزی‌های خیلی خوبی کرده ولی این برنامه‌ها اجرا نمی‌شود و به نظر مقصر اصلی عدم توسعه یافتگی ورزش همگانی نیز آموزش و پروش است. آموزش و پرورش می‌تواند با تربیت کودکان در مقطع ابتدایی و متوسطه باعث رشد چشمگیر در توسعه ورزش شوند. بدین صورت که خانواده‌های این کودکان تحت تأثیر بچه‌های خود قرار می‌گیرند و باعث می‌شود که ورزش هم به خانواده‌ها ورود پیدا کند و رکن اساسی در خانواده‌ها شود.

غفوری با بیان اینکه سازمان توسعه و تجهیز برای ساخت امکان ورزشی با اداره تربیت بدنی هماهنگ نیست، افزود: متأسفانه فضاهای ورزشی غیر استاندارد در اختیار مدارس قرار می‌گیرد و در ساخت این اماکن معلمان ورزش هیچ گونه دخالتی نمی‌توانند داشته باشند که این موضوع خوبی نیست زیرا هر ورزش استانداردهای خود را دارد که باید رعایت شود به عنوان مثال در زمینی که برای کشتی مناسب است نمی‌توان از بازی‌های توپی استفاده شود و یا حتی به گونه‌ای این اماکن ساخته می‌شود که مزاحم کلاس درس می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه علامه طباطبایی افزود: در خصوص توسعه ورزش همگانی در مدارس باید شهرداری‌ها و خیرین کمک شایانی انجام دهند و این کمک‌ها بسیار مهم است ولی شاهد هستیم که بین سازمان‌ها هماهنگی وجود ندارد و به دلیل مشکلات مالی در شهرداری‌ها به مدارس در زمینه ساخت اماکن ورزشی کمک نشده است و باید سازمانی وجود داشته باشد که این هماهنگی را در دستگاه‌های ذی ربط به وجود آورد زیرا که ورزش تربیتی همان چیزی که در آموزش و پرورش اجرا می‌شود که رکن اساسی ورزش است و علاوه بر سلامت جامعه می‌توان افراد مستعد را به فدراسیون‌ها معرفی کند که باعث پیشرفت ورزش همگانی شود و معتقدم که در این ۴۰ سال نسبت به دیگر زمینه‌ها وضعیت خوبی در ورزش همگانی داریم.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علامه طباطبایی درباره توسعه ورزش همگانی در میان بانوان افزود: برخلاف آنچه که تصور می‌شود حجاب مانع اصلی برای ورزش کردن بانوان نیست، به خصوص ورزش‌های سنتی به پوشش، ارتباط زیادی ندارد و تعیین کننده نیست و همانطور که می‌دانید ما در ورزش‌های حرفه‌ای و قهرمانی برای بانوان ورزشکارمان لباس‌های مخصوص طراحی کرده‌ایم که مورد تأیید جهانی است و بانوان ورزشکار هم با آن پوشش در مسابقات حاضر می‌شوند بنابراین بانوان جامعه هم می‌توانند از آن لباس‌ها در فضاهای عمومی استفاده کنند.

غفوری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه‌های ورزش افرادی که وضعیت مالی خوبی ندارند نمی‌توانند ورزش کنند و اگر ورزش ارزان و یا حتی رایگان شود خیلی می‌تواند به مردم کمک کند و آنها را از زیر فشارهای زندگی خارج سازد و شادابی را در سطح جامعه به وجود آورد و اگر ورزش را نسبت به دیگر زمینه‌ها مقایسه کنیم خواهیم دید که وضعیت خوبی حتی در زیر ساخت‌ها داریم و اگر بتوانیم از تمام امکانات سازمان‌ها استفاده کنیم وضعیت خیلی مطلوبی در ورزش همگانی پیدا خواهیم کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.