صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / پلاک‌های مخدوش قابل شناسایی است
پلاک‌های مخدوش قابل شناسایی است

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ:

پلاک‌های مخدوش قابل شناسایی است

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از برخورد پلیس با تخلفات پلاک مخدوش و دستکاری شده خبر داد.

سردار مهمانداری رییس پلیس راهور

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار محمدرضا مهماندار افزود: طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرفردی که ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری زمینی، آبی یا کشاورزی تغییر دهد و یا پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را به‌ آن الصاق  یا برای آن پلاک تقلبی نصب کند یا چنین وسایلی را با علم به تغییر و یا تعویض پلاک تقلبی مورد استفاده قرار دهد یا هرفردی به‌نحوی از انحاء در شماره شاسی، موتور یا پلاک وسیله نقلیه موتوری و یا پلاک‌های موتور و شاسی که از طرف کارخانه سازنده حک یا نصب شده بدون‌ تحصیل مجوز از راهنمای و رانندگی تغییر دهد و آن را از صورت اصلی کارخانه خارج کند به حبس از شش ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

وی اضافه کرد: بر اساس ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی برای دستکاری و تغییر در ارقام و مشخصات پلاک عنوان مجرمانه در نظر گرفته شده است. در واقع افرادی که آگاهانه اقدام به این عمل کنند، علاوه بر فرار از قانون، جریمه اعمال غیر قانونی خود را به حساب دیگرشهروندان می‌گذارند. این اقدام غیر اخلاقی ضمن اعمال ضرر و  زیان اقتصادی موجب اتلاف وقت شهروندانی می‌شود که هیچ نقشی در آن نداشته‌اند. لذا قانونگذار مجازات شش ماه تا یک سال حبس را برای افرادی که اقدام به تغییر در ارقام و مخدوشی پلاک می‌کنند، پیش‌بینی کرده است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: به همین منظور اداره اجرائیات پلیس راهور فاتب در راستای طرح طاهر و بصورت مستمر نسبت به رصد و شناسایی خودروهای پلاک مخدوش اقدام و ضمن شناسایی و احصای مشخصات واقعی پلاک، مراتب را برای سیر مراحل قضایی به دادسرای راهور فاتب ارجاع خواهد کرد. این امر از طریق رصد تصاویر دوربین‌های سطح شهر و جداسازی پلاکهای مخدوش انجام می‌گیرد.

وی در پایان گفت: قطع به یقین عمده پلاکهای مخدوش شده ، توسط پلیس قابل شناسایی است و اندک افرادی که اقدام به این عمل مجرمانه می‌کنند از رصد پلیس دور نخواهند ماند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.