صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / مقدسی: طرح‌ها و لوایح کشور باید از دانشگاه‌ها و اتاق‌های فکر خارج شود
مقدسی: طرح‌ها و لوایح کشور باید از دانشگاه‌ها و اتاق‌های فکر خارج شود

مقدسی: طرح‌ها و لوایح کشور باید از دانشگاه‌ها و اتاق‌های فکر خارج شود

رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: باید زمینه را برای اصلاح فرایند بودجه ریزی در کشور فراهم کنیم و روندی را طی کنیم که دوباره مرتکب اشتباهات گذشته نشویم.

سیدمهدی مقدسی

به گزارش کسب و کار نیوز، سید مهدی مقدسی در آیین افتتاحیه دومین مجمع مشورتی توسعه استان مرکزی اظهار کرد: ما نباید در برخورد با مشکلات به دنبال پاک کردن صورت مسئله باشیم و باید بدانیم که در این چهل ساله انقلاب به حدی از بلوغ رسیده‌ایم که بتوانیم اشتباهات گذشته خود را دوباره تکرار نکنیم و آن را به گردن دیگران نیندازیم .

وی تصریح کرد: ما در حال حاضر نیازمند اصلاحاتی هستیم که باید از درون سیستم صورت بگیرند و خود نیز باید برای پیشبرد این هدف اقداماتی را انجام دهیم. فرایند قانونگذاری در کشور اشتباه است و متاسفانه هنوز هم در کشور شاهد تولید قانون‌های بی محتوا هستیم که اثر کوتاه مدت دارند.

وی با بیان اینکه طرح ها و لوایح کشور باید از دانشگاه‌ها و اتاق‌های فکر خارج شود، افزود: برخی از تصمیمات به سادگی منابع کشور را بر باد می‌دهند و اگر مجلس ما می‌خواهد در راس امور باشد، بایستی موضوع اندیشه ورزی و استفاده از اندیشه های پاک را مد نظر قرار دهد .

رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی اضافه کرد: تا زمانی که به فکر و اندیشه توجهی نداشته باشیم و نتوانیم از خود انتقاد کنیم و اصلاحات لازم را ایجاد کنیم، در راه پیمودن مسیری اشتباه هستیم .

مقدسی بدنه دولت کنونی را متورم دانست و گفت: تفکری که هم اکنون در کشور رواج پیدا کرده است، ما را با مشکلات متعددی روبرو کرده است و پرورش این تفکر دولتی در همه مسائل، در وضعیت برنامه ‌و بودجه کشور ایجاد مشکل کرده است. دولت باید به معنای واقعی کوچک شود و ساختارهای آن به صورت اساسی اصلاح شوند .

وی ادامه داد: اگر به دنبال مشورت هستیم باید زمینه را برای اصلاح فرایند بودجه ریزی در کشور فراهم کنیم و روندی را طی کنیم که دوباره مرتکب اشتباهات گذشته نشویم. این اصلاحات توسعه و بهره‌وری را به همراه خواهند داشت و زمینه را برای مشورت پذیری فراهم می کنند .

رییس مجمع نمایندگان استان با اشاره به اینکه در حال حاضر از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان به خوبی استفاده نمی‌شود، بیان کرد: این مجمع باید با نگاه فراجناحی از این ظرفیت ها در مسیر توسعه کشور نهایت استفاده را ببرد .

وی در پایان اضافه کرد: مردم باید بدانند فقط کسانی که در مجلس پرچم آتش می زنند حامی نظام نیستند و میا نیز تمام توان خود را در راستای رسیدن به اهداف و انجام اصلاحات به کار می گیرم .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.