صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آواز ضد ارتش، یکی از اعضای عفو بین‌الملل اندونزی را به زندان فرستاد

آواز ضد ارتش، یکی از اعضای عفو بین‌الملل اندونزی را به زندان فرستاد

سازمان عفو بین‌الملل با محکوم کردن پلیس برای استفاده از قانون اطلاعات الکترونیکی برای محدود کردن آزادی بیان اعلام کرد که یک استاد دانشگاه در اندونزی به دلیل اینکه ویدیویی از او در حال خواندن آهنگی اعتراضی به ارتش کشور در فضای آنلاین منتشر شد، دستگیر شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این گروه حامی حقوق بشر اعلام کرد که “روبرتوس روبت” یک استاد جامعه شناسی در دانشگاه دولتی جاکارتا روز چهارشنبه به دلیل اتهامات جنایی آنلاین دستگیر شد. او همچنین عضو هیئت مدیره شعبه سازمان عفو بین‌الملل در اندونزی بود.

این آهنگ به تاریخ ۱۹۹۸ و جنبش‌های دانشجویی علیه “سوهارتو” دیکتاتور سابق این کشور برمی‌گردد، متن آهنگ بدین شرح است: نیروهای مسلح جمهوری اندونزی، بی استفاده هستند، فقط منحل شان کنید، با “منوا” (نظام دانشجویی) جایگزینش کنید، اگر لازم است دزدان دریایی را جایگزینش کنید.

روبت در ۲۸ فوریه در طی تظاهراتی در جاکارتا برای پرونده حل نشده نقض حقوق و برنامه‌ها برای دادن شغل به ژنرال‌های بیکار در بروکراسی غیرنظامی، این آهنگ را خواند.

سازمان عفو بین‌الملل گفت: دستگیری روبت نه تنها یک تهدید واضح علیه آزادی بیان و عقیده در اندونزی است بلکه همچنین تهدیدی برای کلیه فعالان حقوق بشر است.

“ددی پراستیو” سخنگوی پلیس ملی گفته که روبت برای نفرت پراکنی کلامی مورد بازجویی قرار می‌گیرد و اگر طبق قانون مجرم شناخته شود به دو سال حبس محکوم خواهد شد.

پراستیو گفت: او در ساختمان اصلی پلیس ملی نگهداری می‌شود و هرگاه بازجویی‌ به پایان برسد آزاد خواهد شد.

قانون اطلاعات الکترونیک گسترش و پخش اطلاعاتی را که باعث خصومت یا نفرت پراکنی علیه افراد یا جوامع نژادی شود، ممنوع می‌کند که از جمله آنها می‌توان به دین، نژاد اشاره کرد همچنین شایعه سازی یا توهین به مقامات دولتی نیز مشمول این قانون می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.