صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / یک سناتور آمریکایی خواستار تبدیل “خروج از برجام” به قانون شد
یک سناتور آمریکایی خواستار تبدیل “خروج از برجام” به قانون شد

یک سناتور آمریکایی خواستار تبدیل “خروج از برجام” به قانون شد

رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت که خروج ترامپ از توافق هسته‌ای باید به قانون تبدیل شود تا برای رئیس جمهور بعدی آمریکا نیز الزام‌آور باشد.

سناتور جیم اینوف

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری هیل، جیم اینوف سناتور جمهوری‌خواه و رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا روز سه‌شنبه گفت، خواهان این است که در بودجه سیاست دفاعی سالانه خروج دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران را به قانون تبدیل کند.

وی که در دفتر خود با خبرنگاران صحبت می‌کرد درباره سفر اخیرش به آلمان، اراضی اشغالی، کوزوو، جیبوتی، اتیوپی، روآندا و الجزیره توضیحاتی ارائه داد و گفت که در بسیاری از این کشورها، همچون ایران منتظر پایان فعالیت ترامپ هستند.

این سناتور جمهوری‌خواه به عنوان یکی از حامیان سرسخت دونالد ترامپ افزود: آنها فکر می‌کنند که ترامپ شکست خواهد خورد. ایرانی‌ها منتظر این هستند که توافق هسته‌ای را که جان کری (وزیر امورخارجه پیشین آمریکا) به آن دست یافت، دوباره برقرار کنند و همه آنها پیش‌بینی می‌کنند که او (ترامپ) از ریاست جمهوری کنار خواهد رفت.

اینوف همچنین اظهار داشت: بنابراین، کنگره باید تا جایی که می‌تواند اقدامات ترامپ را به قانون تبدیل کند تا برای رئیس جمهور بعدی الزام‌آور باشد، به‌ویژه حمایت از ارتش اسرائیل و خروج از توافق هسته‌ای.

وی ادامه داد: ما هر دوی این‌ها را می‌توانیم در سنا تصویب کنیم اما این کار در مجلس نمایندگان به همان اندازه راحت نیست. من این کار را بررسی خواهم کرد.

بنابر این گزارش، سخنگوی سناتور اینوف نیز درباره گنجاندن خروج آمریکا از توافق هسته‌ای در طرح بودجه سالانه برای قانونی کردن آن، گفت که این یکی از اهداف جیم اینوف است و به‌طور قطع در تصویب بودجه از اولویت برخوردار است.

ایران و قدرت‌های جهانی در سال ۲۰۱۵ به یک توافق جامع برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور دست یافتند که در ابتدای سال ۲۰۱۶ به اجرا رسید اما آمریکا در ماه مه ۲۰۱۸ با خروج از این توافق، آن را نقض کرد و سپس تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند.

این در حالی است که دیگر طرف‌های توافق هسته‌ای بر ادامه پایبندی خود به آن علی‌رغم خروج آمریکا تاکید دارند. همچنین کشورهای اروپایی عضو این توافق، شامل انگلیس، فرانسه و آلمان برای ادامه تجارت با ایران یک سازوکار ویژه مالی ایجاد کرده‌اند که به این کشورها اجازه می‌دهد باوجود بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه تهران روابط تجاری خود با ایران را حفظ کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.