صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / بار اقتصادی را به دوش استارتاپ ها نیندازیم
بار اقتصادی را به دوش استارتاپ ها نیندازیم

پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک برگزار شد

بار اقتصادی را به دوش استارتاپ ها نیندازیم

پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک با حضور کارشناسان داخلی و خارجی برگزار شد. در این کنفرانس اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه، مدیران شرکت ها و سازمان ها، مدیران توسعه کسب و کار، کارآفرینان، مدیران و کارشناسان استراتژی و مشاوران مدیریت حضور داشتند.

به گزارش کسب و کار نیوز، پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک با حضور کارشناسان داخلی و خارجی برگزار شد. در این کنفرانس اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه، مدیران شرکت ها و سازمان ها، مدیران توسعه کسب و کار، کارآفرینان، مدیران و کارشناسان استراتژی و مشاوران مدیریت حضور داشتند.
مهدی محمدی دبیر ستاد اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری در این کنفرانس با اشاره به اینکه نباید بار اقتصادی را بر دوش استارتاپ ها بیندازیم، گفت: اولا باید به این موضوع مهم توجه داشت که قرار نیست مشکلات اقتصادی کشور را با راه اندازی استارتاپ ها حل کرد و یا در هیچ جای دنیا هم بار اقتصادی را بر دوش استارتاپ ها نمی اندازند.
اما استارتاپ ها می توانند در حوزه هایی که مسئله محور است و بخش هایی که نیاز به راه حل سریع دارد، ورود پیدا کرده و موثر باشند. البته باید دقت داشت که مفهوم استراتژی در استارتاپ ها با کسب و کارهای دیگر کاملا فرق دارد، مثلا تقدم رشد به سودآوری در هیچ بنگاهی معنا ندارد اما در استارتاپ ها مطرح است. یک استارتاپ اول باید رشد کند تا بعد به سودآوری برسد. ضمن اینکه ممکن است هرگز به سودآوری هم نرسد.
دومین مورد تقدم شراکت بر رشد درونی است. در چرخه عمر یک استارتاپ بررسی می شود که استارتاپ چه دارایی های مکملی دارد؟ چه کسی قرار است برای او بازار بسازد؟ و سرمایه در گردش استارتاپ چگونه تامین می شود؟ هیچ استارتاپی یکدفعه بزرگ نشده است.
کیفیت از داخل کمیت اتفاق می افتد
محمد رضا محسنی بنیانگذار هلدینگ پیک برتر نیز در این همایش با اشاره به اینکه کیفیت از داخل کمیت اتفاق می افتد، توضیح داد: چالش مهمی که وجود دارد، انتظارات ما از سازمان های دولتی و یا دولت است. اول از همه باید به این نکته مهم تاکید کنم که با وام گرفتن امکان موفقیت وجود ندارد. اما در کشور ما تصور نادرست از جایگاه دولت باعث شده هم از دولت توقع تامین مالی و هم توقع ساخت فضا و یا موارد دیگر وجود داشته باشد. در حالی که دولت صرفا باید فضا را مستعد کند. برای مثال در کشور ما چرخه طولانی مدت دادن مجوز به کسب و کارها به ویژه در حوزه استارتاپ ها باعث سرقت ایده شده است.
جوانی که بعد از یک سال موفق به گرفتن مجوز برای راه اندازی یک استارتاپ می شود، بعد از مدتی شاهد سرقت آن ایده است. یعنی فرایند طولانی مدت پرداخت مجوز، این زمینه را فراهم کرده است.

کوچ عظیم نیروهای فنی از کشور
وی با اشاره به کوچ عظیم نیروی های فنی کشور ، ادامه می دهد: به جرات باید بگویم هیچ جا در دنیا برای پول درآوردن بهتر از ایران نیست اما متاسفانه در کشور شاهد کوچ عظیم نیروهای فنی هستیم که به دلیل مشکلات اقتصادی به وجود آمده است.
ژوبین علاقبند مدیر عامل اسنپ نیز در این همایش در خصوص مزیت رقابتی اسنپ گفت: ما روزی ۵ هزار راننده جذب می کنیم. درست است که در این مسیر شاید برخی شاخص ها قربانی شود اما برخی از شاخص ها را هم در حدی قابل قبول می کنیم. مهم ترین مزیت رقابتی ما قیمت و زمان پاسخ گویی است. یعنی با قیمت مناسب تقاضای بازار را پاسخ دهیم.
کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک طی دو روز در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما و محل دانشکده مدیریت تهران برگزار شد.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای

به گزارش کسب و کار نیوز ، حبیب جهان ساز در خصوص وضعیت برداشت و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.