صفحه اصلی / استان ها / سمنان / نگرانی استاندار از روند خالی از سکنه شدن روستاهای سمنان
نگرانی استاندار از روند خالی از سکنه شدن روستاهای سمنان

نگرانی استاندار از روند خالی از سکنه شدن روستاهای سمنان

استاندار سمنان با اظهار نگرانی از روند خالی از سکنه شدن روستاها خواستار توجه بیشتر به مناطق روستایی شد.

زنگ خطر برای ایران زمین!

به گزارش کسب و کار نیوز، علیرضا آشناگر در آیین گرامیداشت روز درختکاری در درجزین اظهار کرد: باید با احیای مجدد روستاها از تداوم این پدیده جلوگیری کرد.

استاندار سمنان با اشاره به کویری بودن بخش عمده گستره جغرافیایی این استان، افزود: تنها ۲۰ درصد جمعیت استان سمنان در مناطق سرسبز اسکان دارند.

وی بر ضرورت جلوگیری از پیشروی کویر و بیابان‌زایی به ویژه در مناطق روستایی تاکید کرد و گفت: باید برای جلوگیری از توسعه و گسترش بیابان و کویر در استان اقدامات اساسی صورت گیرد. استان سمنان بیش از ۸۰ درصد این استان را کویر فرا گرفته است، بنابراین استان سمنان به توسعه جدی فضای سبز نیاز دارد.

آشناگر با بیان اینکه باید فرهنگ هم‌زیستی مردم با درخت و زندگی با طبیعت باید در بین آحاد اقشار جامعه نهادینه شود، گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند با اقدامات موثر و استفاده از مشارکت مردم، در حوزه حفظ منابع طبیعی نقش پر رنگی ایفا کنند.

این مقام ارشد اجرایی با اشاره به جدی بودن مشکل کم‌آبی در این استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۷۷ درصد منابع آبی استان برداشت و مصرف می‌شود.

وی بر ضرورت توجه بیشتر به طرح‌های آبخیزداری تاکید و اضافه کرد: توسعه فعالیت‌های آبخیزداری در استان در دستور کار قرار گرفته و دولت نیز اعتبارات خوبی به این حوزه تخصیص داده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه دولت نگاه خوبی به منابع‌طبیعی و محیط‌زیست دارد ادامه داد: دکتر روحانی همواره تاکید کرده‌اند که دولت تدبیر و امید، دولت محیط زیست است و ما نیز باید در استان، حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست را جدی بگیریم.

وی با اشاره به کیفیت خوب انار درجزین گفت: توسعه باغ‌های انار این ‌منطقه و افزایش محصولات آن می‌تواند به رونق اقتصادی و جذب گردشگر در منطقه موثر باشد.

شاهمیری، شهردار درجزین نیز از آغاز فاز اول عملیات اجرایی مجموعه یاقوت سرخ درجزین خبر داد و گفت: یک بوستان گل و گیاه نیز در مجموعه یاقوت سرخ درجزین راه‌اندازی می‌شود. امروز پرواز آزمایشی سایت پرواز پاراگلایدر در مجموعه یاقوت سرخ انجام‌ می شود.

شهردار درجزین با اشاره به نشست روز گذشته شهرداران پنج شهر همجوار گفت: با عقد تفاهم‌نامه‌ای پنج ‌جانبه بین شهرداری‌های سمنان،مهدیشهر، سرخه، درجزین و شهمیرزاد، قرار است که یک کمربند سبز در مسیر شهمیرزاد تا سرخه با عنوان “مسیر سبز” ایجاد شود.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.