صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / مشاغل خانگی فقط قالیبافی نیست
مشاغل خانگی فقط قالیبافی نیست

وزیر کار:

مشاغل خانگی فقط قالیبافی نیست

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ایران جزو ۱۵۰ کشور دارای قانون در حوزه کسب و کارهای خانگی است، گفت: در زمینه توسعه فرهنگ مشاغل خانگی باید بیش از پیش کار کنیم و از ظرفیت تعاونی‌ها در این حوزه استفاده کنیم.

شریعتمداری

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد شریعتمداری در جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با بیان اینکه باید به ظرفیت‌های قانونی در حوزه کسب و کارهای خانگی بیشتر بپردازیم، گفت: در خصوص تأمین مالی خرد به ویژه در حوزه مشاغل خانگی باید کار جدی صورت گیرد. در حال حاضر سه میلیون و ۲۰۰ هزار زن سرپرست خانوار در کشور داریم که باید آنها را به سمت ظرفیت‌های ایجاد شده در مشاغل خانگی سوق دهیم ولی در این بخش کم کاری کرده‌ایم و اقدامات ما ناقص بوده است.

وی گفت: در حال حاضر تصوری که از مشاغل خانگی وجود دارد گلیم بافی و قالیبافی است. در حالی که مشاغل خانگی نرم افزار، انیمیشن و کارهای گرافیکی را می‌تواند شامل شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ایران را جزو ۱۵۰ کشور دارای قانون مشاغل خانگی دانست و اظهار کرد: امروز در حوزه مشاغل خانگی هم در سطح کلان و هم در سطح خرد مطالعاتی انجام شده و آسیب شناسی لازم صورت گرفته است. ما نقاط آسیب را شناسایی کردیم و مورد رسیدگی قرار دادیم.

شریعتمداری با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در حوزه کسب و کارهای خانگی گفت: باید روی مسائل فرهنگی در این بخش بیشتر کار کنیم. چون یکی از آسیب‌هایی بوده که موجب شده از مشاغل خانگی کمتر استقبال شود.

به گفته وی در حال حاضر دو عامل دانش و عضویت در تشکل‌ها می‌تواند در سوق دادن افراد به سمت مشاغل خانگی تأثیرگذار باشد. لذا باید ظرفیت‌های قانونی در حوزه کسب و کار خانگی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وزیر کار در پایان با تاکید بر تشکیل جلسات ماهانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی گفت: خوشبختانه با ادغام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ستاد فرماندهی مشاغل خانگی در اختیار یک وزارتخانه قرار گرفته و هماهنگی‌های بیشتری در این بخش به وجود آورده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهبود عملکرد تعاونی ها برای مشارکت تولید ضرورت دارد/خیز تعاونی‌ها برای توسعه اشتغال دانش بنیان

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم،‌ با نامگذاری سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.