صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / محمدی:حسن یزدانی باید برای ۶ دقیقه مبارزه آماده شود/ دست‌مان در برخی اوزان خالی است
محمدی:حسن یزدانی باید برای ۶ دقیقه مبارزه آماده شود/ دست‌مان در برخی اوزان خالی است

محمدی:حسن یزدانی باید برای ۶ دقیقه مبارزه آماده شود/ دست‌مان در برخی اوزان خالی است

سرمربی تیم ‌ملی کشتی آزاد با ابراز رضایت از عملرد آزادکاران ایران در تورنمنت بلغارستان، گفت: ایراداتی داریم که باید آن‌ها را برطرف کنیم.

غلامرضا محمدی

غلامرضا محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ارزیابی خود از عملکرد چهار آزاد کار ایران در جام دانکلوف بلغارستان که با کسب دو مدال طلا توسط حسن یزدانی و پرویز هادی، یک مدال برنز رضا یزدانی و عنوان پنجمی مصطفی حسین خانی همراه بود، اظهار کرد: هدف ما از این تورنمنت‌ها که اکثراً نیز جزو سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی است، آشنایی هر چه بیشتر با نقاط ضعف و قوت خودمان و حریفان است و پیش از اینکه به دنبال کسب نتیجه باشیم در پی این هستیم که اشتباه‌های فنی‌مان را اصلاح کنیم تا در میادین بزرگ اسیر این اشتباه‌ها نشویم. جام دانکلوف در اکثر اوزان به جرأت در حد مسابقات جهانی بود و کشتی‌گیران ما نیز با آمادگی نسبی در این جام شرکت کردند و خوشبختانه توانستند نتایج خوبی را کسب کنند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، خاطر نشان کرد: مهم‌تر از کسب نتیجه‌، حضور در این جام برای ما مفید بود و ما باید ایرادات فنی را حتی درباره حسن یزدانی و پرویز هادی که به مدال طلا رسیدند، بر طرف کنیم. درباره مصطفی حسین خانی نیز ما یک شانس دیگر به او دادیم که با توجه به موجودیت در این وزن او را به این تورنمنت اعزام کردیم. البته نفرات جوانی مثل کاووسی و نخودی در این وزن داریم که باید به مرور با کسب تجربه و اعزام به مسابقات مختلف آماده شوند.

وی با اشاره به اینکه اکثر رقبای شاخص کشتی‌گیران ایران در این جام حضور داشتند، در این باره اضافه کرد: شرکت در جام دانکلوف خیلی به ما در شناخت هر چه بیشتر نفراتمان کمک کرد و در مجموع به اهدافمان رسیدیم.

محمدی در ادامه گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد نه چندان خوب مصطفی حسین خانی در وزن ۷۴ کیلوگرم، اظهار کرد: حسین خانی به لحاظ روحی دچار تزلزل است که همین امر باعث می‌شود که نتواند در ثانیه‌های پایانی کشتی را اداره کند. در مجموع عملکرد او بد نبود. هر چند که می‌توانست خیلی بهتر از اینها ظاهر شود. ما در این وزن چهره‌های جوان دیگری داریم که باید به آنها میدان دهیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره علت عدم دعوت از مصطفی حسین خانی در تیم ملی، گفت‌: با توجه به فشار تمرینات تصمیم گرفتیم که او به اردوی تیم ملی نیاید. اما مطمئن باشید ما در قبال هیچ کشتی گیری نگاه حذفی نداریم. دستمان در این وزن خالی است و واقعاً با مشکل مواجه هستیم. ما در برخی از اوزان خلأ داریم و فقط نیازمند زمان هستیم تا بتوانیم این خلاءها را پر کنیم.

وی در ادامه درباره نمایش حسن یزدانی و کسب عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها، گفت‌: بعد از مسابقات جهانی مجارستان نیاز بود یزدانی در یک رویداد بین‌المللی شرکت کند. او در مجموع شش دور کشتی گرفت و به جز رقیب آمریکایی همه حریفانش در این مسابقات حضور داشتند. من از همه خواهش می‌کنم که خیلی روی نام دیوید تیلور تمرکز نکنند. او همه مثل دیگر رقبا است و فرقی با آنها ندارد. یزدانی یکسری مسائل فنی را باید رعایت کند که با او در این باره صحبت کرده‌ام و ان‌شاء‌الله در برنامه‌های تمرینی آنها را دنبال خواهیم کرد. مثلاً در مبارزه فینال یکی، دو بار اشتباه فنی داشت و خیلی خوب است که این ایرادات را در تورنمنت پیدا کنیم. یزدانی در مجموع نمایش خیلی خوبی داشت و توانست شروع دوباره‌ای داشته باشد.

محمدی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد تمرکز زیاد از حد یزدانی برای پایان دادن به مبارزه و شکست حریفان در همان دقایق نخست باعث شده است او آماده شش دقیقه مبارزه به طور کامل نباشد و به لحاظ بدنی در اواخر کشتی دچار افت شود، گفت‌: قطعاً همین طور است. کشتی دو یا سه دقیقه نیست و شش دقیقه است. یک کشتی‌گیر خود را باید برای شش دقیقه با تمام وجود آماده کند. مطمئناً این موضوع را دنبال خواهیم کرد و می‌دانیم که باید یزدانی را برای شش دقیقه مبارزه آماده کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره کسب مدال برنز توسط رضا یزدانی در وزن ۹۷ کیلوگرم که پس از دو سال و نیم دور از میادین به دست آمد، اظهار کرد: یزدانی دو سال و نیم از میادین به دور بود و در یک میدان خیلی سنگین با اکثر حریفان درجه یک خود کشتی گرفت که با وجود داشتن مقداری مصدومیت از ناحیه کتف و سرما خوردگی و همین طور دوری بلند مدت از میادین نتیجه بسیار خوبی بود و مار را راضی کرد. خیلی‌ها فکر می‌کردند که او دیگر کشتی را ادامه ندهد اما یزدانی با خودش کنار آمده است و این را می‌داند که باید از صفر شروع کند و تحمل سختی‌ها را داشته باشد. در این تورنمنت فشار بسیار زیادی بر روی او و کادر فنی وجود داشت، اما خدا را شکر یزدانی از پس این فشارها بر آمد و نمایش بسیار خوبی داشت. رضا یزدانی در شرایط خیلی سختی در این میدان حاضر شد تا جایی که ۵۰ درصد هم آمادگی نداشت اما نتوانست نمره قبولی بگیرد.

محمدی درباره ارزیابی خود از عملکرد پرویز هادی، در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، گفت‌: به جز طاها آکگل ترک همه چهره‌های شاخص این وزن حضور داشتند و هادی نیز توانست عنوان داران جهان را به خوبی از پیش رو بردارد. باید مقداری بر روی مسائل تکنیکی و تاکتیکی او کار کنیم. هادی در مواردی نقایص فنی دارد که حضور در این تورنمنت باعث شد ما هر چه بهتر در جریان آنها قرار بگیریم. عملکرد او در مجموع خوب بود و با توجه به اینکه ما در این وزن چند چهره جوان و با تجربه داریم دستمان پر است.

وی در ادامه درباره برنامه‌های پیش روی تیم ملی، خاطر نشان کرد: قصد داریم در تورنمنت‌های یاشاردوغو ترکیه، ساساری ایتالیا و زیلکوفسکی لهستان شرکت کنیم تا ان‌شاء‌الله هر چه بیشتر برای مسابقات جهانی آماده شویم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد کسب این نتیجه در تورنمنت بلغارستان باعث افزایش انگیزه کشتی‌گیران شده است، گفت‌: فکر می‌کنم پس از اتفاقات یکی، دو سال اخیر در مسابقات جهانی نیاز داشتیم به این نتیجه نسبتاً خوب دست یابد. خدا را شکر بازتاب خوبی هم داشت، اما تاکید می‌کنم که کار بسیار سختی پیش روی ما است. موجودیت کشتی ما در برخی از اوزان خیلی ضعیف است، اما با این حال دست از تلاش بر نخواهیم داشت و برای کسب موفقیت مبارزه خواهیم کرد.

وی در پایان درباره تقدیر یوردانف، نابغه کشتی جهان از او، گفت‌: والنتین یوردانف جزو نوابغ قرن کشتی جهان است و در آنجا به من محبت داشت و تجلیلی از من انجام داد. خارج از بحث‌های قهرمانی و رقابت در میادین همین دوستی‌ها و محبت‌ها است که باقی ماند و جا دارد از او تشکر کنم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.