صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / عراقچی: به اعضای برجام و طرف اروپایی تذکر دادیم که اینس‌تکس تنها یکی از تعهدات آنهاست
عراقچی: به اعضای برجام و طرف اروپایی تذکر دادیم که اینس‌تکس تنها یکی از تعهدات آنهاست

عراقچی: به اعضای برجام و طرف اروپایی تذکر دادیم که اینس‌تکس تنها یکی از تعهدات آنهاست

سید عباس عراقچی در پایان نشست کمیسیون مشترک برجام که امروز در وین برگزار شد، با تاکید بر اینکه مذاکرات خوبی انجام داده‌اند، گفت: به اعضای برجام و طرف اروپایی تذکر دادیم که کانال مالی تنها یکی از تعهدات آنهاست.

دیدار دیپلمات‌های لهستانی با عراقچی معاون امور سیاسی خارجی

به گزارش کسب و کار نیوز، سید عباس عراقچی گفت: نشست پنج ساعته کمیسیون مشترک برجام را امروز داشتیم و در حاشیه آن طی دیروز و امروز نشست‌های کارشناسی و تخصصی انجام شد.

وی ادامه داد: کمیسیون مشترک برجام دو مساله هسته‌ای و تحریم‌ها را بررسی می‌کند و در این چارچوب در حوزه هسته‌ای که بخش اصلی کار بود روند بررسی شد.

معاون ظریف گفت: در مورد اینس‌تکس نیز طرف اروپایی توضیحات مفصلی را ارائه کرد. در مورد پرداخت‌ها و دریافت‌ها و اینکه این مکانیسم با نهاد ایرانی چگونه کار خواهد کرد و در گام بعدی برای کشورهای ثالث چگونه در دسترس خواهد بود.

عراقچی اظهار کرد: دوستان و همکاران ما در نهادهای اقتصادی درباره نهاد ایرانی موازی اینس‌تکس توضیحاتی ارائه دادند و به نظرم بحث خوبی بود. البته باید منتظر شویم تا این ساز و کار عملیاتی شود. اگرچه طرف اروپایی در این رابطه تأخیر داشت و دیر اقدام کرد اما الان این نهاد را داریم و امیدواریم کارش را هم شروع کند.

ادامه دارد

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.