صفحه اصلی / سرخط خبرها / سهم استان فارس از شرکت‌های دانش‌بنیان اقناع‌کننده نیست
سهم استان فارس از شرکت‌های دانش‌بنیان اقناع‌کننده نیست

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

سهم استان فارس از شرکت‌های دانش‌بنیان اقناع‌کننده نیست

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد که استان فارس در تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان، سهم اقناع‌کننده‌ای ندارد.

به گزارش کسب و کار نیوز، اسماعیل قادری‌فرد در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری شیراز و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این پارک، با اشاره به افتتاح فاز نخست مرکز طب بازساختی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: شیراز با ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان احراز صلاحیت شده سهم کمی از این حوزه فناوری دارد.

وی با بیان اینکه چهار مرکز طب بازشاختی در تهران، تبریز، کرمان و فارس مورد حمایت فنی و علمی کشور است، گفت: مرکز طب بازساختی شیراز به مرحله اولیه بهره‌برداری رسیده و اعتبارات آن بر اساس قرارداد بین استانداری، علوم پزشکی و معاونی فنی و علمی به این پروژه اختصاص یافته است.

این مقام مسئول با اشاره به این که بعد از یک سال و نیم از آغاز این پروژه شاهد افتتاح فاز اول آن هستیم، افزود: علوم پزشکی شیراز در حوزه‌های مختلف پیوند، سلول درمانی و طب بازساختی یکی از مناطق مهم در خاورمیانه و آسیا است که مامن امنی برای زنجیره‌های ارزش وابسته برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف است.

معاون توسعه و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: این مرکز تا دو سال دیگر به بهره‌برداری کامل می‌رسد و این سفر گامی برای ارزیابی پیشرفت پروژه بوده است. ناگفته نماند که این پروژه از سال ۹۵ آغاز به کار کرده و تاکنون طبق زمان‌بندی ارائه شده به خوبی پیش رفته است.

قادری‌فرد متذکر شد: کار معاونت فنی و علمی این است که توسعه زیستی نوآوری و فناوری و شکل‌گیری اکوسیستم را برای تبدیل دانش فنی به محصول و تجاری سازی آن به عنوان کامل‌کننده حلقه علمی کشور دنبال کند تا سبب رشد شرکت‌های دانش‌بنیان شود.

وی با اشاره به فعالیت بیش از چهار هزار و ۲۰۰ شرکت دانش بنیان در گام دوم انقلاب، عنوان کرد: سهم شیراز در این حوزه قابل اقناع نیست و از بین بیش از یک هزار استارتاپ، واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان فقط ۲۰۰ شرکت احراز صلاحیت شده است.

معاون توسعه و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کشور بیان کرد: اولین شتاب‌دهنده کسب و کار استان فارس با بودجه ۲۰ میلیارد ریالی به عنوان تبدیل ایده‌ها به محصول و تجاری سازی در دانشگاه شیراز در حال فعالیت است که شرکت‌های استارتاپ می‌توانند از این ظرفیت بهره ببرند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.