صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / رویکرد کارآفرینی EDGE از سوی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس
رویکرد کارآفرینی EDGE از سوی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس

رویکرد کارآفرینی EDGE از سوی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس

اولین رویکرد کارآفرینی Edge با موضوع هوش مصنوعی از سوی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، این رویکرد با هدف آشنایی جامعه استارتاپی و علاقه‌مندان کارآفرینی به تکنولوژی‌های پیشرفته برگزار شد.

در این رویکرد، دکتر امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری در ابتدا با اشاره به اینکه حوزه‌های هوش مصنوعی به دلیل مرتبط بودن با یکدیگر جدا ناپذیرند و ما ناچار هستیم از تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده کنیم، گفت: وزارت ارتباطات داده‌های عظیمی را در موضوعات مختلف مثل پزشکی و بورس در صنایع فراهم می‌کند تا دانشجویان و پژوهشگران بتوانند از آن استفاده کنند.

معاون وزیر در ادامه به گفت‌وگوی تخصصی و پرسش و پاسخ با کارآفرینان تأثیرگذار پرداختند.

همچنین در ادامه این رویکرد، بنیان‌گذار سه استارتاپ شناخته شده (خبریو، نظربین و لینکپ) به تشریح داستان کسب و کار خود پرداختند و از تأثیر هوش مصنوعی بر استارتاپ‌ها و صنایع کارآفرینی کشور توضیح دادند.

در ادامه مسعود ابراهیمی رئیس پارک فناوری دانشگاه تربیت مدرس نیز با اشاره به فعالیت چند ساله این پارک گفت: حدود ۱۲۰ شرکت دانش‌بنیان تحت پوشش پارک هستند که تنها ۵ تا ۱۰ درصد این شرکت‌ها فعالیت قابل قبول دارند. شرکت‌هایی می‌توانند فعالیت قابل قبول داشته باشند که به پارک فناوری به عنوان تکیه‌گاه نگاه نکنند و فعالیت مستقل خودشان را ادامه دهند. در مقابل ما هم به این شرکت‌ها از طریق ارائه سرویس کمک خواهیم کرد. به دلیل محدود بودن منابع ترجیح می‌دهیم شرکت‌هایی را حمایت کنیم که با جدیت بیشتری کار می‌کنند.

رئیس پارک فناوری دانشگاه تربیت مدرس با بیان مزایای ورود شرکت‌ها به پارک گفت: این شرکت‌ها می‌توانند از برند پارک فناوری استفاده کنند و از این طریق اعتماد کارفرما را جلب کنند. همچنین از حمایت‌هایی مثل سالن جلسات، خدمات اداری و شرکت در نمایشگاه‌ها و دوره آموزشی بهره‌مند شوند. همچنین پارک فناوری دانشگاه شهید مدرس ۸۰ درصد هزینه مشاوره برای این شرکت‌ها را پرداخت می‌کند. اولویت پذیرش پارک فناوری با شرکت‌هایی است که در حوزه آی‌تی، هوش مصنوعی، نفت و انرژی، کشاورزی و علوم دامی، مهندسی پزشکی و حوزه هنر و علوم انسانی فعالیت می‌کنند.

ابراهیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این پارک فناوری که کمکی به دانشجویان ایده‌دار می‌کند، گفت: همانطور که در شش ماه گذشته حدود ۴۰ دوره آموزشی و ترویجی برگزار کردیم، در سال ۹۸ نیز حدود ۵۰ دوره اجرایی خواهیم کرد. همچنین ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در سال ۹۸ برای حمایت از پایان‌نامه دانشجویی که منجر به تجاری‌سازی می‌شود، در نظر گرفته شده است. این پایان‌نامه‌ها مرحله به مرحله غربالگری می‌شود و به سه پایان‌نامه برتر ۱۰۰ میلیون تومان سرویس ارائه خواهد شد و ورودشان به مرکز رشد حتمی می‌شود.

وی در ادامه صحبت‌هایش به رابطه صنعت و دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: تا زمانی که علم جایگاهش را در جامعه ما پیدا نکند، ارتباط بین صنعت و دانشگاه انجام نمی‌شود. اگر جایگاه اصلی معلم و استاد را به درستی تعریف کنیم جایگاه علم به دنبال آن هم تعریف می‌شود و حلقه اتصال دانشگاه و صنعت نیز به وجود می‌آید.

رئیس پارک فناوری دانشگاه تربیت مدرس در پایان با بیان اینکه صنعت دانشگاه را قبول ندارد، گفت: صنعت می‌خواهد با هزینه کم کار با کیفیت بالا تحویل بگیرد در حالی که دانشگاه‌ها متناسب با بودجه‌ای که در اختیار دارند می‌توانند کار ارائه دهند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.