صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / راه اندازی سامانه بچه های مسجد در سیستان و بلوچستان
راه اندازی سامانه بچه های مسجد در سیستان و بلوچستان

سرپرست کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان سیستان و بلوچستان گفت

راه اندازی سامانه بچه های مسجد در سیستان و بلوچستان

زاهدان_سرپرست کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان سیستان و بلوچستان گفت : راه اندازی سامانه بچه های مسجد باهدف همگام سازی ، ظریفت شناسی و ساماندهی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در سیستان و بلوچستان تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار کسب و کار نیوز ، حجت الاسلام مهدی پودینه سرپرست کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان سیستان و‌بلوچستان در نشست خبری که با اصحاب رسانه که به مناسبت ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری برگزار شد، اظهار داشت : یکی از ضرورت های مهم جامعه اسلامی ما پرداختن به مباحث فرهنگی است که در مساجدباید انجام شود.

وی باتوجه به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص مباحث فرهنگی که «اگر کارزار فرهنگی از کارزار نظامی مهمتر نباشد کم ارزشتر هم نیست » افزود :وجه تشابه هر دو موضوع دفاع از نظام و انقلاب را در بردارد با این تفاوت که کار فرهنگی دفاع از ارزش های اسلامی ،دینی و مذهبی است .

وی انجام کارهای فرهنگی ،دینی وانقلابی را از دغدغه های مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت : باتوجه به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری جوانان را نسبت به انجام مباحث فرهنگی بسیارسفارش کرده است .

وی ادامه داد : بنا بر دغدغه مقام معظم رهبری ستادعالی کانون های فرهنگی هنری ،۱۸ اسفند ۱۳۷۲ طبق مصوبه شورای عالی انقلاب و زیر نظر وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی تاسیس شده است .

حجت الاسلام پودینه افزود:هرکاری که بتواند یک نفر را به صفوف نماز جماعت اضافه کند بخشی از وظایف و ماموریت کانون های فرهنگی هنری مساجد است .

وی گفت :۱۳۶۹ باب کانون فرهنگی هنری در کل استان مجوز فعالیت و حضور در مساجد را دارند که از این تعداد ۸۱۳ باب مربوط به کانون مساجد شیعه و ۵۵۹ باب از کانون مساجد سنی است .

وی خاطرنشان کرد : در حال حاضر ۸۹۱ باب کانون فرهنگی هنری در مناطق روستایی و عشایری فعالیت دارند که این نشان از اهتمام ویژه به مناطق کم برخودار است .

وی ۱۱۴ باب کتابخانه مخزن دار با ۳۲۷ هزار ۶۵۷ جلد کتاب و ۴۷۰ کتابخانه باز را از جمله ظریفت های کانون های فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان ذکر کرد .

سرپرست کانون های فرهنگی هنری مساجد از راه اندازی سامانه بچه های مسجد برای استان خبر داد و افزود : این سامانه بمنظور همگام سازی و ظریفت شناسی وساماندهی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد تشکیل شده است.

وی در پایان افزود : بمناسبت بیست و ششمین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد همایش تجلیل از فعالان فرهنگی مساجد با حضور حجت الاسلام و المسلمین محامی نماینده ولی فقیه در استان روز پنج شنبه ۱۶ اسفند ماه برگزار می گردد.

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.