صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / خریدهای استقلال آسیایی نیستند!
خریدهای استقلال آسیایی نیستند!

تحلیل دیدار استقلال ایران و الدحیل قطر توسط علی موسوی

خریدهای استقلال آسیایی نیستند!

پیشکسوت استقلال ایران معتقد است که خریدهای این تیم در سطح لیگ ایران هستند و نمی‌توانند کمک خاصی به استقلال در رقابت‌های آسیایی بکنند.

استقلال و الدحیل - ایسما

علی موسوی، پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت‌وگو با ایسنا درباره شکست ۳ بر صفر آبی‌پوشان ایران مقابل الدحیل قطر اظهار کرد: بازی قابل پیش‌بینی بود. استقلال بازی‌های خوبی در ایران انجام داده بود و خریدهای جدیدش در سطح ایران خوب بودند اما آن‌ها در سطح آسیا نتراشیده محسوب می‌شوند. اگر استقلال برای رسیدن به ۴ تیم برتر آسیا برنامه‌ریزی دارد باید خرج‌های و خریدهای سنگین‌تر و در سطح آسیا انجام دهد تا نتیجه را یک تنه عوض کنند.

او با تمجید از تلاش استقلالی‌ها در این دیدار ادامه داد: بازیکنان استقلال از جان مایه گذاشتند اما نمی‌توانیم با تعصب و فشار هواداران برنده شویم. باید فوتبالمان را به غیر از مسائل مالی، از نظر فکری حرفه‌ای‌تر کنیم چون دیگر این تعصبات و فشارها جواب نمی‌دهد. الان دیدید که قطر قهرمان آسیا شد و با برنامه‌ریزی که داشتند، روز به روز بهتر می‌شوند. استقلال تمام توانش را گذاشت ولی نباید توقع داشته باشیم کار خاصی بتوانند انجام دهند. در فوتبال امروز، هرچه قدر پول بدهید، آش می‌خورید.

پیشکسوت استقلال در پاسخ به این سوال که آیا اشتباهات فردی بازیکنان این تیم روی گل‌های الدحیل به خاطر استرس و فشار بازی بوده، توضیح داد: آن‌ها استرس نداشتند و راحت بازی کردند اما فاصله فوتبال ما و تیم‌های دیگر آسیا با ما باعث این اشتباهات می‌شود و داریم از فوتبال آسیا عقب میفتیم. تیم حریف راحت پاس‌کاری می‌کرد و به موقع عقب می‌نشستند و به موقع حمله می‌کرد و در کل روی برنامه‌ریزی بازی می‌کردند اما در تیم‌های ایرانی این مسائل وجود ندارد و اشتباهات بچه‌گانه رخ می‌دهد. تیم‌های آسیایی بهترین‌ها را به لیگ خودشان می‌برند و بازیکنان حرفه‌ای که به لیگ آن‌ها می‌روند، الگوی بازیکنان بومی می‌شوند و حرفه‌ای‌تر می‌شوند. با این حال در ایران هر بازیکنی ارزان‌تر است به باشگاه‌هایمان می‌آیند.

موسوی در ادامه گفت‌وگویش با ایسنا، درباره این موضوع که استقلال باید چه واکنشی به این باخت داشته باشد، گفت: در این چند بازی، توقعات از استقلال بالا بود اما خریدهایی کردیم در سطح ایران هستند. این خریدها نشان دادند برای رساندن استقلال به چهار تیم برتر آسیا مناسب نیست. شاید تیم‌های ایرانی چند سال یک بار به صورت شانسی به جمع چهار تیم برسند اما هر سال نمی‌توانند جزو مدعیان باشند و حالا حالا کار داریم. ما ابتدا باید فوتبال پایه‌مان را درست کنیم تا به مرور شاهد پیشرفت باشیم. در بازی بعدی مقابل العین هم شاید با حضور هواداران یک نتیجه مقطعی بگیریم اما روبروی تمام تیم‌ها نمی‌توان از این حربه استفاده کرد.

او درباره شانس صعود استقلال از گروهش که با حضور تیم‌های الهلال، العین و الدحیل به گروه مرگ موسوم است، بیان کرد: شاید استقلال بتواند صعود کند و قصد ندارم بگویم این بازی ناامید کننده بوده است. در هفته نخست پرسپولیس و ذوب‌آهن هم مساوی کردند که نشان می‌دهد، عقب می‌افتادیم. شاید نمایندگان‌مان صعود کنند اما در دور بعد به مشکل می‌خورند و از نظر حرفه‌ای مقابل تیم‌های دیگر شانس ندارند.

پیشکسوت استقلال و فوتبال ایران در پایان خاطرنشان کرد: الدحیل تیمی است که هرسال شاکله اصلی‌اش را نگه می‌دارد و آخر سال چند بازیکن با سطح بالاتر جذب می‌کند تا قوی‌تر شود. این موضوع باعث می‌شود که هرسال تیم‌شان بهتر شود اما در ایران این‌طور نیست. استقلال یک نمونه بارز است که در سه سال اخیر سه تیم متفاوت بوده و نتوانسته بازیکنان موثرش را حفظ کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.