صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / حضور ایران در ۱۱ رشته بازی‌های جهانی ۲۰۱۹ پیوند اعضا
حضور ایران در ۱۱ رشته بازی‌های جهانی ۲۰۱۹ پیوند اعضا

حضور ایران در ۱۱ رشته بازی‌های جهانی ۲۰۱۹ پیوند اعضا

دبیر فدراسیون پیوند اعضا و بیماریهای خاص از حضور ایران در ۱۱ رشته ورزشی در بازی‌های جهانی ۲۰۱۹ به میزبانی نیوکاسل انگلستان خبر داد.

مهین فرهادی زاد

مهین فرهادی زاد در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در مسابقات جهانی پیوند اعضا و بیماری‌های خاص که سال گذشته در مالاگای اسپانیا برگزار شد، تیم ایران با ۱۱ رشته در این تورنمنت شرکت کرده بود، اما در مسابقات جهانی سال آینده که تیرماه به میزبانی نیوکاسل انگلستان برگزار خواهد شد در ابتدا تصمیم داشتیم در ۱۵ رشته ورزشی حضور داشته باشیم که متأسفانه حضور رشته‌هایی همچون تنیس خاکی، قایقرانی در بخش زنان و مردان و پدل تنیس از سوی میزبان مورد موافقت قرار نگرفت و ما (با ۶۰ نفر که ۴۵ نفر آنها ورزشکار هستند) در یازده رشته ورزشی شنا، دوومیدانی، اسکواش، پتانگ، دارت، دوچرخه‌سواری، تیروکمان، بولینگ و دوی جاده برای شرکت در این بازی‌ها اعلام آمادگی کردیم. البته اینکه کشور میزبان با حضور این تعداد ورزشکار موافقت کند و برای آنها ویزا صادر کند، هنوز مشخص نیست و ما منتظر صدور ویزا از سوی انگلستان هستیم.

وی گفت: سال گذشته که این مسابقات در مالاگای اسپانیا برگزار شد، کشور میزبان از ۱۱۷ نفری که برای حضور در این مسابقات لیست داده بودیم تنها با اعزام ۶۰ نفر به مسابقات جهانی موافقت کردند، امیدوارم در این دوره شرایط بهتر از دوره قبل باشد تا بتوانیم در جدول رده‌بندی جهانی به جایگاه بهتری نسبت به دوره قبل دست پیدا کنیم.

دبیر فدراسیون پیوند اعضا و بیماری‌های خاص با بیان اینکه فدراسیون پیوند اعضا و بیماری‌های خاص سال آینده سال پرترافیکی را پیش رو دارد، گفت: با توجه به اینکه در سال آینده مسابقات مهمی هم در بخش پیوند اعضا و هم بیماری‌های خاص داریم، امیدوارم وزارت ورزش نگاه ویژه‌ای از نظر اعتباری به این فدراسیون داشته باشد تا در اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده با مشکل مواجه نشویم. البته امسال وزارت ورزش حمایت خوبی از فدراسیون پیوند اعضا و بیماری‌های خاص داشت و با تخصیص یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار به این فدراسیون سبب شد تا روند کارها به سرعت پیش برود. البته با توجه به حجم بسیار زیاد ورزشکاران بیماران خاص و پیوند اعضا در صورت عدم حمایت اسپانسرها بودجه فدراسیون کفاف اجرای تمام برنامه‌های پیش‌بینی شده را نمی‌داد.

فرهادی زاد درباره میزان اعتبارات پیش‌بینی شده در سال آینده برای این فدراسیون خاطرنشان کرد: میزان اعتبار پیش‌بینی شده با توجه به حجم ترافیک بالای فعالیت‌های ورزشی پیوند اعضا و بیماری‌های خاص و مسابقات جهانی انگلستان در سال آینده دو برابر بودجه امسال است که امیدوارم با نگاه حمایتی که وزارت ورزش از این فدراسیون دارد، این بودجه محقق شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.