صفحه اصلی / سرخط خبرها / تمرکز دانشگاه شیراز بر توسعه علوم انسانی
تمرکز دانشگاه شیراز بر توسعه علوم انسانی

رئیس دانشگاه شیراز خبر داد

تمرکز دانشگاه شیراز بر توسعه علوم انسانی

رئیس دانشگاه شیراز به تمرکز این دانشگاه بر توسعه حوزه علوم انسانی اشاره و بیان کرد: معتقدیم که باید پیوست دانشی مبتنی بر ورودی و خروجی‌های مشخص در این حوزه ایجاد شود که جز با به‌کارگیری دانش‌های روز میسر نخواهد شد.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، حمید نادگران، رئیس دانشگاه شیراز در شورای اداری استان که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به وجود ١۶ هزار دانشجو در قالب ١۵ دانشکده در این دانشگاه، خاطرنشان کرد: وجود نیروهای انسانی متخصص موجب قرارگیری این دانشگاه در تراز ملی و بین‌المللی شده است.

وی حضور دانشگاه در متن جامعه و ارائه راه حل برای مشکلات را از مؤلفه‌های ترسیم شده مسیر حرکت دانشگاه شیراز ذکر و تربیت نیروهای متخصص و به‌کارگیری آنها برای تولید ثروت و رفاه را از اولویت‌های اصلی این دانشگاه برشمرد.

رئیس دانشگاه شیراز که انحصار در قالب‌های سنتی و بی‌هدف در آموزش و پژوهش را موجب سوخت فرصت‌ها و بروز مشکلات عدیده برای فضای علمی کشور می‌داند، گفت: آبی از اقتصاد تک‌محصولی و شکننده نفت گرم نخواهد شد.

نادگران به ایجاد اعتماد دو طرفه بین اصحاب صنعت و دانشگاه هم اشاره و اظهار کرد که طی سال‌های اخیر قدم‌های مثبتی در این باره برداشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه وجود بافت فرسوده موجود و وجود موانع بزرگ بر سر راه جوانان موحب کند شدن سرعت فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان شده اما حمایت‌های معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور در این رابطه کارا بوده است.

رئیس دانشگاه شیراز یادآور شد: این دانشگاه علی‌رغم تنگناهای شدید مالی در سال ٩٧، حمایت از طرح‌های کاربردی را در دستور کار قرار داد.

فرید مر، رئیس پارک علم و فناوری فارس نیز در ادامه این مراسم با اشاره به وجود ١٨۴ واحد فناور، یک شرکت مستقر در پارک و اشتغال به کار ٩۴۶ تن در این واحدها در سال ٩٢، گفت: تعداد واحدهای فناور، شرکت‌های مستقر در پارک و اشتغال به کار افراد در سال ٩٧ به ترتیب به ٣١٠، ١۵٠ و دو هزار و صد تن ارتقا یافته است.

او ادامه داد: در حالی‌که در سال ٩٢ تنها ۶۵ محصول تجاری شده در فارس وجود داشته اما در سال ٩٧ به ۴۵٠ محصول رسیده است.

وی تأکید کرد، شرایط تحریم ایجاب می‌کند که فعالیت شرکت‌ها تقاضامحور شود لذا باید ساز و کاری پیاده کرد که از پتانسیل عظیم جوان شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده شود.

رئیس پارک علم و فناوری فارس با بیان این که شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند حرکت‌های فرهنگی همچون فرهنگ سرمایه‌گذاری است، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند سرمایه‌گذاری خطرپذیر هستند که هنوز در بازار ما جا نیفتاده است.

مُر بر هم‌افزایی فناورانه هم تاکید و خاطرنشان کرد: بعضی از محصولات به تنهایی و با فعالیت یک نفر و یک شرکت امکان تولید انبوه و توزیع ندارند لذا باید کنسرسیوم‌هایی برای این مهم ایجاد شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.