صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تایید پیروزی رئیس جمهوری سنگال در انتخابات
تایید پیروزی رئیس جمهوری سنگال در انتخابات

تایید پیروزی رئیس جمهوری سنگال در انتخابات

رئیس جمهور سنگال بعد از اعلام شورای قانون اساسی مبنی بر انتخاب مجدد او با 58 درصد آرا به طور رسمی به عنوان برنده انتخابات 24 فوریه این کشور اعلام شد.

مکی سال

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، نتایج موقتی که چند روز پیش توسط مقامات رسمی شمارش آرای سنگال اعلام شد حاکی از آن بود که “مکی سال” رئیس جمهور این کشور بدون نیاز به دور دوم رأی‌گیری برای بار دوم نیز آرای قابل توجهی دارد و انتخابش محتمل است.

احتمال انتخاب “سال” از آنجایی بالا رفت که او در دوره اول ریاست جمهوری‌اش باعث رشد شش درصدی اقتصاد این کشور آفریقای غربی شد که این یکی از بالاترین ارقام رشد اقتصادی در کل قاره آفریقا است.

گروه‌های حامی حقوق بشر اما او را به دلیل تحت فشار قرار دادن رقبایش و جنگ روانی با آنها نقد کردند و اپوزیسیون نیز نتایج را رد کرد اما تصمیم گرفت که درخواست تجدید نظر نکند.

سال در جمع خبرنگارانی که در کاخ ریاست جمهوری جمع شده بودند، گفت: این اعتماد مجدد به من این انگیزه را به من می‌دهد تا دو برابر سخت‌تر کار کنم و بهتر و بیشتر کار خود را انجام دهم.

سال در اولین اظهار نظرهایش در مورد انتخابات از رأی دهندگان برای انتخاب مجدد او و حمایت از برنامه‌هایش برای مدرنیزه کردن کشور تشکر کرد. او همچنین نامزدهای اپوزیسیون را به اتحاد و گفت و گو فراخواند.

شورای قانون اساسی اعلام کرد که “ادریسیا سک” دیگر نامزد رقیب سال ۲۱ درصد آرا را به دست آورد در حالی که رقیب انتخاباتی دیگر نیز ۱۶ درصد آرا را به دست آورد.

بیش از ۶۶ درصد از ۶.۷ میلیون جمعیت واجد شرایط رأی دادن سنگال در این انتخابات شرکت کردند.

سنگال از سال ۱۹۶۰ که استقلال خود را از فرانسه به دست آورد به عنوان پایدارترین دموکراسی و داشتن انتقال قدرت‌های مسالمت‌آمیز در منطقه شناخته شده است.

سال اعلام کرد که مراسم سوگند ریاست جمهوری‌اش در دوم آوریل خواهد بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.