صفحه اصلی / سرخط خبرها / بیش از ۱۰ هزار صادرکننده در کشور فعالیت می‌کنند
بیش از ۱۰ هزار صادرکننده در کشور فعالیت می‌کنند

عضو هیئت‌مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران:

بیش از ۱۰ هزار صادرکننده در کشور فعالیت می‌کنند

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالای غیرنفتی از هرمزگان صادر شده است.

صادرات

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد عباسی در نشست حمایت از صادرات در بندرعباس، افزود: این میزان نسبت به پارسال ۱۳۶ درصد افزایش دارد.

وی بیشترین کالای صادراتی از هرمزگان را محصولات کشاورزی، مواد معدنی مانند سنگ‌آهن، گچ، چدن و فولاد دانست و عنوان کرد: کشورهای امارات، عمان، ویتنام و هند مقصد کالاهای صادراتی از هرمزگان است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت با بیان اینکه میزان صادرات کالا در سال آینده ۲۰ درصد افزایش می‌یابد، اظهار کرد: این صندوق به‌عنوان حامی و پشتیبانی‌کننده از صادرات کشور آماده همکاری با صادرکنندگان هرمزگانی است.

همچنین عضو هیئت‌مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران نیز در جمع صادرکنندگان گفت: به‌زودی با معرفی شرکتی از سازمان صمت هرمزگان کارگزاری آن در بندرعباس ایجاد می‌شود تا خدمات این صندوق با سهولت بیشتر در اختیار صادرکنندگان قرار گیرد.

سید آرش شهرآئینی بیان کرد: عضو هیئت‌مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران افزود: ارائه پوشش بیمه‌ای برای کالاهای صادراتی، اعطای تسهیلات، معرفی به بانک‌های عامل و اعتبارسنجی صادرکنندگان از خدمات این صندوق در کشور است.

عضو هیئت‌مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به اینکه اکنون منابع مالی صندوق ضمانت صادرات ایران ۳ هزار میلیارد تومان است، اضافه کرد: پوشش‌های بیمه‌ای این صندوق برای صادرکنندگان امسال به دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسید که این میزان ۷۰ درصد بیشتر از پارسال است.

شهرآئینی علت این افزایش را رفع خطرپذیری صادرکنندگان از صادرات کالاهای خود در شرایط تحریم اعلام کرد.

وی عنوان کرد: برنامه‌ریزی می‌شود با همکاری بیشتر با صادرکنندگان هرمزگانی میزان صادرات از این استان در سال آینده بیشتر شود.

عضو هیئت‌مدیره صندوق ضمانت از صادرات ایران در پایان با اشاره به اینکه اکنون بیش از ۱۰ هزار صادرکننده در کشور فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: صندوق ضمانت از صادرات ایران فعالیت خود را از سال ۵۲ در کشور آغاز کرد و در ۱۰ سال گذشته ۱۶ میلیارد دلار از کالاهای صادراتی را زیر پوشش بیمه‌ای خود قرار داده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.