صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / اظهارات نخست وزیر چک در آستانه دیدار با ترامپ
اظهارات نخست وزیر چک در آستانه دیدار با ترامپ

اظهارات نخست وزیر چک در آستانه دیدار با ترامپ

نخست وزیر جمهوری چک که به زودی با دونالد ترامپ ملاقاتی خواهد داشت، او را به دلیل تلاش برای دستیابی به یک خلع سلاح هسته ای مسالمت آمیز در کره شمالی، تحسین کرد.

آندری بابیس، نخست‌وزیر چک

به گزارش کسب و کار نیوز، “آندری بابیش” که فردا (پنجشنبه) در کاخ سفید حضور بهم خواهد رساند به آسوشیتدپرس گفت که مذاکره و صحبت گزینه بهتری نسبت به درگیری نظامی است، حتی زمانی که طرف مقابل شما یک رهبری دموکراتیک ندارد.

بابیش به آسوشیتدپرس گفت: اگر رئیس جمهور آمریکا با یک دیکتاتور (کیم جونگ اون) ملاقات کند، این چیز خوبی است.

بابیش همچنین گفت که آمریکا باید از نفوذ و جایگاه خود به عنوان یکی از اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد برای پیش برد مذاکرات صلح در سوریه استفاده کند.

بابیش گفت که سیاست‌های خارجی اتحادیه اروپا برای ایجاد تغییر در خاورمیانه به قدر کافی نفوذ و تأثیر ندارد.

او گفت: سوریه یک مسئله مهم است مخصوصاً برای اروپا. حدود ۶ میلیون پناهنده در اردن، لبنان و ترکیه وجود دارد که آنها بی شک خواستار برگشت به خانه هستند.

جمهوری چک تنها کشور اتحادیه اروپا است که سفارت خود را در کشور جنگ زده سوریه باقی گذاشته است و همچنین به عنوان نماینده حافظ منافع آمریکا در آنجا عمل می‌کند.

بابیش گفت که “علی رغم انتقادات گسترده به دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه لازم است تا با نماینده‌های او ارتباط برقرار کنیم و هر کسی را که در دولت حرفی برای گفتن دارد در این روند درنظر بگیریم.”

بابیش از مخالفان آشکار پذیرش پناهندگان و مهاجران در کشورش است و اصرار دارد که بهتر است تا به آنها در کشورهای خودشان کمک شود.

کاخ سفید اعلام کرد که مسائلی از قبیل امنیت سایبری، امنیت انرژی و تجارت در دستور کار مذاکرات بین دونالد ترامپ و آندری بابیش خواهد بود.

این دیدار همچنین مصادف شده است با سی‌امین سالگرد “انقلاب مخملی” ضد کمونیستی ۱۹۸۹ چکسلواکی و بیستمین سالگرد عضویت جمهوری چک در ناتو که از سال ۱۹۹۹ به وقوع پیوست.

جمهوری چک بین کشورهایی است که توسط ترامپ برای تأمین نکردن هدف ناتو مبنی بر اختصاص دادن دو درصد از تولید ناخالص داخلی برای امور دفاعی، مورد انتقاد قرار گرفته است؛ این مسئله نیز از مسائلی است که باید در مورد آن بحث شود. بابیش اما قول داد تا سال ۲۰۲۴ به این هدف برسد.

یک مورد از مسائل مورد مناقشه دیگر نیز سیاست‌های تجاری ترامپ است.

دونالد ترامپ خشم خود را نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی برای اعمال تعرفه‌های گمرکی بر روی آلومینیوم و فولاد نشان داده و آنها را تهدید کرده است که او نیز در جواب تعرفه‌هایی را بر روی خودروهایی که از کشورهای اروپایی هستند اعمال خواهد کرد.

بابیش گفت: بسیار مهم است تا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از افزایش تعرفه‌ها انجام دهیم. لازم است تا در این مورد مذاکره کنیم. امیدوار هستیم تا مذاکرات به راه‌حلی منتهی شوند که برای هر دو طرف قابل قبول باشند و از یک جنگ تجاری جلوگیری کند.

این دو نفر همچنین باید در مورد مشکلات امنیت سایبری از آنجایی که آمریکا در مورد استفاده از نرم افزارها و سخت افزارهای چینی تولید شده توسط شرکت هوآوی و ZTE هشدار داده است، به توافق برسند.

هوآوی به دلیل روابطش با دولت چین یکی از نگرانی‌های بزرگ امنیتی آمریکا بوده است. آمریکا به دیگر کشورها هشدار داده است تا استفاده خود را از محصولات این شرکت به حداقل برسانند و در غیر این صورت ممکن است با جاسوسی یا سرقت اطلاعاتشان توسط این کمپانی مواجه شوند.

بابیش گفت: این قطعاً چیز اشتباهی بود اگر هر زیرساخت اساسی کشوری مبنی بر تکنولوژی‌ای باشد که به اهداف سیاسی کشور دیگری مربوط است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سرلشکر باقری: به همه اهداف رسیدیم/عملیات از نظر ما خاتمه یافته است

به گزارش کسب و کار نیوز ، سرلشکر محمد باقری در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.