صفحه اصلی / سرخط خبرها / ۱۸۰۰ نفر در مسجد مقدس جمکران معتکف می‌شوند
۱۸۰۰ نفر در مسجد مقدس جمکران معتکف می‌شوند

حجت الاسلام حسین آبادی:

۱۸۰۰ نفر در مسجد مقدس جمکران معتکف می‌شوند

حجت الاسلام حسین آبادی با اشاره به آغاز ثبت نام اعتکاف در مسجد مقدس جمکران، گفت: نهایتاً ۱۸۰۰ نفر شامل ۹۰۰ نفر از برادران و ۹۰۰ نفر از خواهران امکان حضور در اعتکاف رجبیه جمکران را دارند که ۱۵۰ خادم نیز طی این ایام به معتکفان خدمت رسانی می کنند.

اعتکاف

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت الاسلام یاسین حسین آبادی با اشاره به آغاز ثبت نام آیین اعتکاف در مسجد مقدس جمکران از هشتم اسفند ماه جاری، اظهار کرد: این ثبت نام ها از دو طریق سایت مسجد به نشانی http://www.jamkaran.ir و سایت ستاد مرکزی اعتکاف قم به نشانی http://www.etekafqom.com تا ۲۲ اسفند ماه ادامه دارد.

مدیر مسجد مقام و شبستان های مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: پس از آن معتکفین امسال از طریق ارسال پیامک مشخص می‌شوند تا طی روزهای ۲۹ اسفند ۹۷ و یکم و دوم فروردین ۹۸ به صورت کاملاً رایگان در مراسم اعتکاف رجبیه حاضر شوند.

حجت الاسلام حسین آبادی درباره تعداد نهایی پذیرفته شدگان برای اعتکاف ابراز کرد: از میان ثبت نام کنندگان پس از قرعه کشی نهایتاً ۱۸۰۰ نفر شامل ۹۰۰ نفر در بخش برادران و ۹۰۰ نفر در بخش خواهران امکان حضور در اعتکاف رجبیه جمکران را دارند که ۱۵۰ خادم نیز طی این ایام آنها را همراهی و به معتکفین خدمت رسانی می‌کنند.

وی اعلام کرد: برای اعتکاف برادران، مسجد امام علی(علیه السلام) و برای اعتکاف خواهران مسجد حضرت فاطمه سلام الله علیها مسجد مقدس جمکران در نظر گرفته شده است؛ با توجه به همزمانی آیین اعتکاف با آغاز سال جدید و حجم عظیم زائران نوروزی میعادگاه منتظران، امکان افزایش تعداد معتکفان و گسترش فضای اعتکاف وجود ندارد.

مدیر مسجد مقام و شبستان های مسجد مقدس جمکران  با بیان اینکه پذیرش معتکفین از ساعت ۲۱ تا ۲۴ سه شنبه شب، ۲۸ اسفند آغاز می شود، گفت: با توجه به آنکه تحویل سال نو امسال با آیین اعتکاف همزمان شده برای این لحظه نیز در جمع معتکفان برنامه سخنرانی، مناجات خوانی و دعا پیش بینی شده است.

حسین آبادی درباره برنامه های پیش بینی شده برای ایام سه روزه اعتکاف، اعلام کرد: آیین صحیفه سجادیه خوانی توسط حجت الاسلام سید بهاءالدین ضیایی، بیان احکام اعتکاف، برگزاری حلقه های معرفت با موضوعاتی همچون پاسخ به شبهات مهدوی، طب اسلامی، نماز و صحیفه سجادیه و برگزاری مراسم قرائت زیارت شریف آل یاسین از جمله این برنامه ها است.

وی خاطرنشان کرد: برپایی محافل قرآنی، سخنرانی استادان حوزوی، قرائت دعای پرفیض عهد، اجرای ویژه برنامه تحویل سال ۱۳۹۸ شمسی، برگزاری مراسم سوگواری سالروز وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها و مراسم دعای ام داوود و بدرقه معتکفین هم برای این سه روز اعتکاف در مسجد مقدس جمکران پیش بینی شده که علاقه مندان برای کسب اطلاع بیشتر از جزئیات این برنامه ها می توانند به پایگاه اطلاع رسانی مسجد مراجعه کنند.

وی در پایان یادآور شد: محور همه برنامه های پیش بینی شده برای اعتکاف امسال سلوک عبادی و توجه قلبی و روحی به خدا است و در همین راستا برنامه های مذکور اجرا می شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.