صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / چاووش‌اوغلو: شرق رود فرات را از وجود تروریست‌ها پاکسازی می‌کنیم

چاووش‌اوغلو: شرق رود فرات را از وجود تروریست‌ها پاکسازی می‌کنیم

وزیر امور خارجه ترکیه ضمن اشاره به ادامه تلاش آنکارا جهت یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه، تأکید کرد که ترکیه شرق رود فرات را از تروریست‌ها پاکسازی خواهد کرد.

چاووش‌اوغلو

به گزارش کسب و کار نیوز، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه طی سخنانی در دیدار با ترکمن‌های بایربوجاک در اردوگاه موقت استان حتای تأکید کرد که جهت یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه تلاش می‌کنند.

چاووش‌اوغلو گفت: در حال حاضر برای یافتن راه حل سیاسی در سوریه تلاش می‌کنیم. ان‌شاءالله شرق رود فرات را نیز از تروریست‌ها پاکسازی خواهیم کرد. گزینه دیگری نداریم.

وی با اشاره به مهاجرت ترکمن‌های سوریه تحت شرایط بسیار دشوار به این منطقه، خاطرنشان کرد: زمانی که سوریه را به ثبات برسانیم، خواهران و برادران ترکمن به بایربوجاک بازگشته و در آرامش زندگی خواهند کرد اما از آن‌ها هرجای دنیا که باشند، حمایت خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، چاووش‌اوغلو به اهمیت آموزش اشاره و تأکید کرد که دولت ترکیه برای تأمین رفاه آنان هر چه در توان دارد، انجام خواهد داد.

وی تأکید کرد: با توجه به شرایط در سوریه از یک طرف با تروریسم مبارزه کرده و از سوی دیگر برای برقراری ثبات در شرق رودخانه فرات، ادامه وضعیت موجود در ادلب و تشکیل کمیسیون تدوین قانون اساسی برای یافتن راه حل سیاسی بحران سوریه تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.