صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پاکستان دارایی‌های افراد تحت تحریم سازمان ملل را آسان‌تر بلوکه می‌کند

پاکستان دارایی‌های افراد تحت تحریم سازمان ملل را آسان‌تر بلوکه می‌کند

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد، این کشور بلوکه کردن و تصرف دارایی‌های افرادی را که با تحریم‌های سازمان ملل روبرو هستند، آسان‌تر کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام دولت پاکستان بخشی از اقدامات تشدید شده آنها برای از میان برداشتن گروه‌های شبه نظامی است.

پاکستان به دلیل حمله شبه نظامیان گروه خودخوانده “جیش محمد” به نیروهای هندوستانی در کشمیر که ۴۰ کشته برجای گذاشت، به شدت مورد انتقاد و فشار بین المللی قرار گرفته است.

سخنگوی وزارت کشور پاکستان امروز سه‌شنبه اعلام کرد، دو تن از بستگان نزدیک رهبر این گروه شبه‌نظامی را بازداشت کرده است. به گفته این سخنگو ‌۴۴ شخص مرتبط با چند گروه‌ شبه‌نظامی بازداشت شدند که دو تن از بستگان نزدیک مسعود اظهر، رهبر “جیش محمد” هم در میان آنها هستند.

وزارت خارجه پاکستان هم اعلام کرد دستور جدید که به روز شده قوانین موجود در مواجهه با افراد درج شده در فهرست تحریم‌های سازمان ملل است، برای تسهیل در روند تحقق تحریم‌های شورای امنیت علیه افراد و سازمان‌های تعیین شده است. سخنگوی این وزارت خانه گفته که این دستور در کابینه عمران خان، نخست زیر پاکستان تصویب شده است.

وزیر اطلاع رسانی پاکستان نیز گفته که اسلام آباد یک استراتژی تمام و کمال را برای مواجهه با شبه نظامیان در نظر گرفته و دولت به دنبال از میان برداشتن شکاف‌هایی است که به گروه‌های ممنوع الفعالیت اجازه می‌دهد تا دست به عملیات بزنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.