صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / نقشه محتوای کربن آلی خاک های ایران تدوین شد
نقشه محتوای کربن آلی خاک های ایران تدوین شد

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت

نقشه محتوای کربن آلی خاک های ایران تدوین شد

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای نخستین بار و در همراهی با سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، فائو نقشه محتوای کربن آلی خاک‌های ایران تدوین شده است.

 علی مراد اکبری در همایش ملی بزرگداشت آب در محل اتاق بازرگانی ایران افزود: برنامه افزایش تدریجی گستردگی این نقشه در راستای کاهش آثار تغییر اقلیم، حفاظت آب های سبز، افزایش بهره‌وری فیزیکی و کیفی مواد غذایی با ظرفیت سازی در نیروهای کارشناسی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، وی استفاده از فناوری های تغییر رویکرد آبیاری سطحی و توسعه سامانه های نوین آبیاری را از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه پایدار منابع آب برشمرد.

اکبری یکی دیگر از سیاست ها را تعیین میزان آب مصرفی در بخش کشاورزی برای تولید ۳۵ محصول اساسی اعلام کرد.

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه عملیاتی کردن الگوی مصرف بهینه آب کشاورزی بر اساس سند ملی از دیگر اقدام هاست، گفت: استفاده از سنجش از راه دور برای مدیریت دقیق آب در مزرعه از جمله سیاست‌های در دست اجرا به شمار می‌رود.

اکبری اضافه کرد: سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار فاینانس از سوی کشورهای توسعه یافته به کشورهای در حال توسعه برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و سازگاری با اقلیم اختصاص می‌یابد.

وی یادآور شد: طرحی در وزارت جهاد کشاورزی برای کسب سهم کشورمان در این بخش تدوین می‌شود.

انتهای پیام/ب

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.