صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / تأکید وزیر کشور بر نگاه منطقه‌ای در برنامه‌ریزی‌ها

تأکید وزیر کشور بر نگاه منطقه‌ای در برنامه‌ریزی‌ها

عبدالرضا رحمانی فضلی بر اهمیت نگاه منطقه‌ای و محلی در برنامه‌ریزی‌ها تأکید کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، وزیر کشور در حاشیه نشست هماهنگی عملیات اجرایی اسناد توسعه ۳۱ شهرستان کمتر توسعه‌یافته کشور که عصر امروز (سه‌شنبه) با حضور استانداران سراسر کشور و فرمانداران ۳۱ شهرستان در وزارت کشور برگزار شد، به خبرنگاران گفت: در جلسه‌ای که اعضای شورای اجتماعی خدمت مقام معظم رهبری بودند، اولویت‌بندی انجام شد. یکی از اولویت‌های ایشان رسیدگی به مناطق بحرانی و کمتر توسعه‌یافته بود.

وی ادامه داد: ما یک الگوی عملی برای این موضوع به نام قلعه گنج داشتیم. ایشان فرمودند که این تعداد را زیاد کنید و بر روی آنها کار کنید.

رحمانی فضلی اضافه کرد: کارهایی در وزارت کشور با کمک همه دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان برنامه و بودجه و باقی دستگاه‌ها انجام شد و استانداران نیز همکاری مناسبی داشتند و ما امروز آمادگی داریم که ۳۱ شهرستان را در ۳۱ استان به عنوان الگوی توسعه شهرستان مطرح و اجرا کنیم. در این مدل همه اختیارات دستگاه‌ها به فرماندار منتقل می‌شود و برای هر شهرستان نیز یک دستگاه معین در نظر گرفته خواهد شد و با سندهایی که برای هر شهرستان تنظیم شده، به صورت نظارت شده و مستمر پیگیری می‌کنیم تا به اهداف تعیین شده برسیم.

وزیر کشور تصریح کرد: همزمان با این موضوع نگاه منطقه‌ای را در برنامه‌ریزی‌ها پیگیری می‌کنیم. بنا بر این است که هر چند استان به عنوان یک منطقه تعریف شوند تا توسعه منطقه‌ای را با ظرفیت‌هایی که در استان‌های مختلف وجود دارد، با هم‌افزایی، همکاری و هماهنگی داشته باشیم تا بتوانیم به توسعه یکپارچه در مناطق برسیم.

وی در پایان گفت: هم در سطح منطقه‌ای و هم در سطح ملی الگوسازی می‌کنیم که ایرادات و اشکالات و نقاط قوت و ضعف و موفقیت‌ها معلوم شود تا بتوانیم آن را در سطح ملی پیگیری کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تصمیم جدید دولت درباره یارانه‌های نقدی/ اعلام جزییات

به گزارش کسب و کار نیوز، با توجه به جداول بخش دوم لایحه بودجه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.